Sprit på jul?
Vad har ni för favoritsprit på julbordet ?
Själv tycker jag inte om snaps men en stadig whiskey eller ett par stycken är alltid gott till julklappsöppningen.
Vad har ni för favoritsprit på jul ?
Vad har ni för favoritsprit på julbordet ?
Själv tycker jag inte om snaps men en stadig whiskey eller ett par stycken är alltid gott till julklappsöppningen.
Vad har ni för favoritsprit på jul ?
Bara vin på julbordet, men glögg med vodka i medans barnen öppnar presenterna.
Alla sorters likörer, men helst ägglikör, Baileys och kahlua. Ett litet glas whisky går gärna ner också :)
Jadu, bra fråga men svår eftersom jag inte dricker snaps och någon annan sprit förekommer inte på julafton. Men en "ren" typ vodka och någon kryddad som Skåne eller OP kanske det finns att välja mellan för de som gör det.
På vårt julbord står det vanlig folköl och kanske lite vin. Själv dricker jag bara julmust då, men jag tar gärna en Smirnoff Ice eller liknande när jag kommer hem.
Jag tar gärna en snaps till sillen, OP eller någon är helt OK, jag har väldigt svårt för likörer och söta spritdrycker, kan, om det bjuds, ta en bailys, men det på sin höjd. Jag gillar inte heller whiskey eller cognac
Jag föredrar sprite
![]()
Jägermeister kan det allt slinka ner några stycken mellan glöggen och julölen ![]()
Ingen sprit alls för egen del. Det är generellt bara jag och min systers man som dricker alkohol på julbordet och han kanske tar någon snaps eller två.
Själv funderar jag på vilken julöl jag ska välja, rekommendationer mottages.
eftersom jag har en liten på 7 månader kommer det inte finnas massor med alkohol och jag kommer inte dricka alls. dessutom är vi bara 4 vuxna den här julen :) men vi brukar ha öl, vin, glögg och pappa brukar ha en liten whisky som han delar med min sambo efter maten :) men iår kommer det nog bara finnas lättglögg och öl på bordet.
![]()