• Lindis77

Min treåring fick inte med sig något julpyssel hem från Förskolan

Hej

Ja som rubriken lyder så har inte min treåring fått med sig några egengjorda små julsaker hem från förskolan. Jag har hela tiden trott att han kanske skulle fått med sig något hans sista dag som var idag innan lite julledighet.

En dag när jag hämtade honom så hade han gjort en kikare av en toalettrulle (en KIKARE ingen jultomte) och idag hade han med sig ett flygplan hem när han kom hem med sin pappa. Ett simpelt pappersflygplan som kan vara kul att ta hem  andra dagar men kanske inte precis dagarna innan jul? Jag har inte fått någon info om att dom gjort det eller det julpysslet och att min son kanske inte varit intresserad av att göra det (typ att han gjorde en kikare istället för en toalettrulletomte).

Jag arbetar som Förskollärare själv när jag inte är föräldraledig och upplever detta som väldigt märkligt. Även när jag jobbat med barn i dom yngsta åldrarna så lade vi pyntet på deras nivå. Min sons förskola är överlag dåliga på att "visa upp" vad barnen gör typ med alster på väggar och så. Och att överhuvudtaget ge muntlig information.

Om det varit jag som hämtat honom idag så hade jag nog inte kunnat låta bli att fråga om han inte gjort något pyssel alls. Detta känns så TRÅKIGT. Vad skulle Ni andra gjort i samma situation? Någon annan som är Förskollärare?

//Linda

• Svar på tråden Min treåring fick inte med sig något julpyssel hem från Förskolan
  • Hannah76

Jag hade ärligt inte tänkt på det.. o andra sidan så pysslar vi mycket hemma.

Du brukar inte kika vad de gör/har gjort när du hämtar?

Har du inte tagit upp det du saknar med förskolan?

• BusJohanna

Ta upp det och fråga.

Kan ju vara så att de inte gjort ngt eller att sonen varit ointresserad.

Trist om de inte gjort ngt alls...

• Queenie70

Jag tycker du ska ta upp saken med ditt barn och på allvar informera om att du nästa år förväntar dig nåt bättre än en jävla kikare.

• cosinus