Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (...)
    Anonym (hmm?) skrev 2013-12-19 22:42:18 följande:
    Jag har också hört det, men stämmer det verkligen? Var har du läst detta?

Står på migrationsverkets hemsida bland annat.
  • Anonym (...)
    Anonym (suck) skrev 2013-12-19 22:45:23 följande:
    Oj en sådan avundsjuka strax före jul! Krigsskadade barn kan väl behöva lite uppmuntran i dessa tider! Någon tusenlapp per månad och barn är inte hela världen. Rasa hellre mot Bankdirektörer som får MILJONER i bonus till jul, trots att du har NOLL ränta på lönekontot...

Ge den tusenlappen till mig istället som gjort mig förtjänt av den!
  • Anonym (...)
    Anonym (hmm?) skrev 2013-12-19 22:48:57 följande:
    Jag kommer aldrig rösta på SD. Det är en främlingsfientligt parti med osunda värderingar från 1800-talet. Men även jag kan tycka att retroaktivt barnbidrag är lite att ta i. Jag kan vara upprörd över alla miljonbonusar också. Är även upprörd över våra överbetalda politiker. Men nu handlade tråden om retoaktivt barnbidrag.

Men hur tänker man, varför har detta ens påbörjats?
  • Anonym (...)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-12-19 22:51:30 följande:

Vad har du gjort för att förtjäna den?

Jag har jobbat och betalat skatt i 37 år...... räcker det jämfört med invandrarna som har gjort  - INGET!
  • Anonym (...)
    Anonym (suck) skrev 2013-12-19 22:52:11 följande:
    Hört talas om Karl Bertil Jonsson?? Var nu snäll så Tomten ger dig klappar i år!!

Jag har plockat ur mitt barns gamla kläder och leksaker och slagit in 11 julklappar till mitt brorsbarn. Jag kämpar för min överlevnad DAGLIGEN och då stör det mig som f-n när jag hör sånt här.
  • Anonym (...)
    Hermansson skrev 2013-12-19 22:52:15 följande:
    Länk på det tack..

Här är däremot en länk som visar EXAKT vad en familj får per dag när de kommer hit. Stora summor? Inte direkt.

Aktuella ersättningsnivåer

Har den sökande eget hushåll, vilket är vanligast, och sköter matinköpen själva är dagersättningen:

71 kr/dag för vuxna ensamstående 61 kr/dag och person för vuxna som delar hushåll 37 kr/dag för barn upp till 3 år 43 kr/dag för barn 4–10 år 50 kr/dag för barn 11–17 år (fr.o.m. tredje barnet halveras bidraget)Bor den sökande på en av
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/F...

och så myter om asylsökande
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/F...

Bara där ser man skillnaden. Jag råkar vara svensk, min dagsinkomst var 55 kronor! Äter invandrare mer än vi svenskar alltså?
  • Anonym (...)
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-19 22:53:53 följande:
    Tusen gånger hellre vill jag att mina skattepengar går till traumatiserade barn än till en missunnsam idiot på FL...!

Du vet INGET OM VAD JAG HAR VARIT MED OM I MITT LIV!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Anonym (...)
    Anonym (suck) skrev 2013-12-19 22:58:07 följande:

Och att vara missunnsam stax före jul... fy!!! SKÄMS!! Jag ska iväg och ge uteliggare samt diakoni ett bidrag i morgon. Vad gör DU för att förbättra världen, TS etc!!!!???
    Rösta du på nazzarna i SD bara. Kräks Men glöm inte att DINA SKATTEPENGAR kommer att gå till LIVSLÅNGA feta pensioner när de unga grabbarna gjort sitt i partiet. Mer än vad de krigsskadade barnen får i "retoaktivt barnbidrag" vågar jag lova! 

DU borde nog lugna ner dig lite, du vet INGET om mig. Men jag kan berätta.........

Jag har det senaste året...

Blivit dumpad av sambon som träffade en ny, typ 4 dagar före jul förra året.........
    Förlorat min son...... fam.hem
    sedan försökt rädda honom som innebar att jag har suttit i fängelse, räddade honom iaf

förlorat min katt, mina vänner......... och nu för en vecka sedan dog min bästa vän sedan 20 år, det var droppen...... klarar inte mer..... men det finns mer....
    Har inget jobb och INGA pengar, jag kommer sitta ensam i jul........ utan mat - är du nöjd nu!

Min far dog förra året och nu är min mamma döende i cancer.

NU vet du mitt liv- din tuffa jävel!

jag har inget jobb, inga pengar och hjälper inte soc mig så är jag hemlös innan jul.
  • Anonym (...)
    Dr Mupp skrev 2013-12-19 23:12:53 följande:
    Och hur lyckades du med det? Till och med soc ger mer än det. 

Nej, det gör dom inte. Jag fick detta för en vecka sen, så jag VET att detta stämmer.
  • Anonym (...)
    Anonym (Sry) skrev 2013-12-19 23:17:09 följande:
    Och det som fick bägaren att rinna över, efter att du blivit dumpad, suttit i fängelse och din bästa vän dött, var att potentiellt krigsskadade/traumatiserade barn får mer pengar än du önskar...

Nej, jag pratar inte om flyktingar utan om invandrare. Jag har själv bott i många andra länder, har aldrig krävt något då.
  • Anonym (...)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-12-19 23:19:05 följande:

Förstår att det måste vara tufft för dig, men det betyder inte att man kan lägga skulden på alla andra. Ta tag i ditt liv istället , sök hjälp med dina problem , har du ingen som kan ställa upp för dig, någon du kan prata med?

Nej, jag har ingen att prata med. Min kompis är ju död. Jag mår så fruktansvärt dåligt hela tiden nu.
  • Anonym (...)
    Anonym (hm) skrev 2013-12-19 23:25:26 följande:
    fast det stämmer ju inte.. vet folk som får bidrag från soc och dom får mycket mer än så.. 3700kr/månad utöver hyra

Det stämmer, men pga vissa omständigheter som jag inte kunde påverka så ligger jag efter flera månader i hyra. Så jag har matbidrag på 1000 kr i 30 dagar, utöver det betalas inget. Inte el, gas, telefon eller tv. INGET!

Skulle gärna invandra någonstans och få denna lyx!
  • Anonym (...)

Äh glöm denna tråd....... Jag har inte fått träffa mitt barn på flera månader nu och min bästa kompis och största stöd i livet dog nyligen.  Alla hennes kompisar ringer mig och frågar hur jag mår....... svarar inte......

Orkar inte mer och tänker på psykakuten hela tiden........ men det går inte, har  en fängelsedom som jag måste utföra. Mitt liv är slut. God Jul!

Blev bara förbannad när jag hörde om detta eftersom min ekonomi är åt helvete. Diskutera vidare om ni vill..... jag lämnar nu!

• Anonym (...)
    Dr Mupp skrev 2013-12-19 23:44:41 följande:
    så du vanvårdar ditt barn och bryter mot lagen, men dig är det mer synd om än invandrarna.

Jag har ALDRIG vanvårdat mitt barn någonsin. Den som vanvårdar mitt barn är socialtjänsten!

Dessutom bröt jag inte mot lagen i mina ögon. Men var lugn för att jag har straffats HÅRT.... i alla instanser. Nu är min väninna död, jag är många tusen kronor fattigare och har suttit i häkte utan mat och vatten vid 5 tillfällen i Spanien.
    Därefter satt jag i 10 dagar på Spaniens mest ökända fängelse, sen 1 månad i Sverige.

INGEN tyckte att jag gjorde fel.....jag gick fri........alla domare ville fria mig.........min son var så misshandlad av familjehemmet och han borde inte hamnat där från början ens!
  • Anonym (...)
    Anonym (B) skrev 2013-12-20 07:38:42 följande:
    Jag tror inte det handlar om att TS är en kall människa som inte vill hjälpa "krigsskadade barn"....så typiskt att använda just den benämningen.   

Utan det handlar väl om att när en "vanlig" svensk behöver ekonomisk hjälp så är det så j-a svårt. Jag minns när jag hade varit föräldra ledig med min äldsta dotter, då hamnade jag i ett sånt läge att jag hade inget jobb att gå tillbaka till omedelbart och jag blev inte tilldelad barnomsorg eftersom jag inte hade arbetstider att ange så jag kunde inte ta timanställning heller. Så vi stod med endast en inkomst i två mån men fick jag ngn hjälp från soc....NEJ!!   Helt sinnessjukt. Vilken jävla utredning, jag orkar inte ens beskriva det här.  Och om man behöver bostadsbidrag....ja, herregud, det är så patetiskt omständigt så jag skiter hellre i det.  

Men vi hjälper gärna 25 åriga invandrare som hävdar att de är "krigsskadade barn"  eftersom det är kränkande att utreda deras verkliga ålder.  

Sjukt!

Ja, det är samma som hände mig. Jag fick ingen hjälp från soc när jag för första gången i mitt liv behövde det.
  • Anonym (...)
    Moder Teresa skrev 2013-12-20 08:54:41 följande:
    Du, tagga ner. Läs att barnet blev misshandlat i familjehem, rätt eller del vet varken du eller jag. Sluta sparka på den som ligger.

Tack! Det där värmde. Men jag får skylla mig själv som skrev om mig själv här.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare