Inlägg från: Anonym (suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suck)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Oj en sådan avundsjuka strax före jul! Krigsskadade barn kan väl behöva lite uppmuntran i dessa tider! Någon tusenlapp per månad och barn är inte hela världen. Rasa hellre mot Bankdirektörer som får MILJONER i bonus till jul, trots att du har NOLL ränta på lönekontot...

• Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:48:52 följande:

Ge den tusenlappen till mig istället som gjort mig förtjänt av den!
    Hört talas om Karl Bertil Jonsson?? Var nu snäll så Tomten ger dig klappar i år!!
  • Anonym (suck)
    Anonym (hmm?) skrev 2013-12-19 22:48:57 följande:
    Jag kommer aldrig rösta på SD. Det är en främlingsfientligt parti med osunda värderingar från 1800-talet. Men även jag kan tycka att retroaktivt barnbidrag är lite att ta i. Jag kan vara upprörd över alla miljonbonusar också. Är även upprörd över våra överbetalda politiker. Men nu handlade tråden om retoaktivt barnbidrag.
    Om ni bara VISSTE vilka oerhörda pengar som går till Bankgangsters, lurendrejare, politikers fusk osv så hade vi fått en REVOLUTION i detta landet. Ni sparkar på dom som redan ligger, några dagar före jul. Retroaktivt barnbidrag kommer jag ALDRIG att uppröras över, då barnen är det finaste denna världen har. Oavsett om det går till "helsvenska" eller utländska barn. De som har krigsskador förtjänar all hjälp de kan få. Något svenskar som inte upplevt krig ALDRIG kommer att förstå.
  • Anonym (suck)
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-19 22:53:53 följande:
    Tusen gånger hellre vill jag att mina skattepengar går till traumatiserade barn än till en missunnsam idiot på FL...!

Och att vara missunnsam stax före jul... fy!!! SKÄMS!! Jag ska iväg och ge uteliggare samt diakoni ett bidrag i morgon. Vad gör DU för att förbättra världen, TS etc!!!!???
    Rösta du på nazzarna i SD bara. Kräks Men glöm inte att DINA SKATTEPENGAR kommer att gå till LIVSLÅNGA feta pensioner när de unga grabbarna gjort sitt i partiet. Mer än vad de krigsskadade barnen får i "retoaktivt barnbidrag" vågar jag lova! 
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:57:04 följande:

Jag har plockat ur mitt barns gamla kläder och leksaker och slagit in 11 julklappar till mitt brorsbarn. Jag kämpar för min överlevnad DAGLIGEN och då stör det mig som f-n när jag hör sånt här.
    Det KANSKE borde störa dig mer att banken plockar dig på ränta på ditt lönekonto. Och att direktörern får mer i bonus per jul än du ser i hela ditt liv...för jag antar att du HAR ett bankkonto??

Att sparka på svaga är lågt, även om du själv är svag och låg.
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:59:10 följande:

Bara där ser man skillnaden. Jag råkar vara svensk, min dagsinkomst var 55 kronor! Äter invandrare mer än vi svenskar alltså?

Du får begära flyktingstatus i ett grannland! Eller skaffa dig en utbildning.
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:54:59 följande:

Jag har jobbat och betalat skatt i 37 år...... räcker det jämfört med invandrarna som har gjort  - INGET!
    Då måste du har jobbat inom fel sektor eller hushållat helt fel om du inga pengar har efter 37 år i Sverige. Det är inte invandrarnas fel att du inte klarar av din personliga ekonomi. Mina föräldrar har haft minimilöner men de har gnetat och sparat och har det bra idag. Skärp dig!
  • Anonym (suck)
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-19 23:02:04 följande:
    Precis, din tråd berättar allt jag behöver veta!
    Men exakt. Göra sig själv till martyr och sen peka ut krigsskadade barn som syndabockar. Eget ansvar?? Nej, det vill vi inte höra talas om.

Det finns diakoni, om man är väldigt fattig. Tror inte ens man behöver betala kyrkskatt för att få hjälp därifrån!
  • Anonym (suck)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-12-19 23:03:08 följande:

Typiskt sd's. Ta på sig offerkoftan så fort man ställer frågor, och hetsiga är ni också, varför skriker du ts?
    Offerkofta, och kasta sten på krigsskadade barn. En vecka före jul. Nice....
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:11:58 följande:

DU borde nog lugna ner dig lite, du vet INGET om mig. Men jag kan berätta.........

Jag har det senaste året...

Blivit dumpad av sambon som träffade en ny, typ 4 dagar före jul förra året.........
    Förlorat min son...... fam.hem
    sedan försökt rädda honom som innebar att jag har suttit i fängelse, räddade honom iaf

förlorat min katt, mina vänner......... och nu för en vecka sedan dog min bästa vän sedan 20 år, det var droppen...... klarar inte mer..... men det finns mer....
    Har inget jobb och INGA pengar, jag kommer sitta ensam i jul........ utan mat - är du nöjd nu!

Min far dog förra året och nu är min mamma döende i cancer.

NU vet du mitt liv- din tuffa jävel!

jag har inget jobb, inga pengar och hjälper inte soc mig så är jag hemlös innan jul.
    Men kära du jag beklagar - det är varken mitt eller flyktingarnas fel att du har haft det tufft!

Min far har också dött och min mor är krasslig. Jag har en kronisk sjukdom och har förlorat 3 nära och kära detta år + en katt.

Men inte fan skyller jag det på invandrarna! Har också haft tufft ekonomiskt, och just nu har jag INGEN A-KASSA så jag lever på min sambo. ÄNDÅ tänker jag ge till de som har det ännu sämre än jag pga att jag slipper svälta.

Så NU VET DU tuffa j-el!
  • Anonym (suck)
    Anonym (Sry) skrev 2013-12-19 23:17:09 följande:
    Och det som fick bägaren att rinna över, efter att du blivit dumpad, suttit i fängelse och din bästa vän dött, var att potentiellt krigsskadade/traumatiserade barn får mer pengar än du önskar...
    Det är väl ungefär i det klientelet SD fiskar efter röstare.
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:20:08 följande:

Nej, det gör dom inte. Jag fick detta för en vecka sen, så jag VET att detta stämmer.
    T om JAG fick mer när jag fick socialbidrag för 10 år sedan. Mycket märkligt. Tror du fabulerar.
  • Anonym (suck)
    Klotjohan skrev 2013-12-19 23:20:28 följande:
    Vad får du din huvudsakliga inkomst ifrån då? Lägsta beloppet i alfakassan är ju tom högre. 
    Du vet det där med plus och minus kan vara svårt ibland.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-12-19 23:19:05 följande:

Förstår att det måste vara tufft för dig, men det betyder inte att man kan lägga skulden på alla andra. Ta tag i ditt liv istället , sök hjälp med dina problem , har du ingen som kan ställa upp för dig, någon du kan prata med?

Det är lättare att hitta syndabockar och sparka neråt.
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:25:34 följande:

Nej, jag har ingen att prata med. Min kompis är ju död. Jag mår så fruktansvärt dåligt hela tiden nu.

Beklagar din sorg, men det är ju knappast FLYKTINGBARNENS fel att din vän är död? Eller? Varför hoppa på dom, som kanske sett släktingar och syskon dö. Vet du ens vad krig är?
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:32:37 följande:

Det stämmer, men pga vissa omständigheter som jag inte kunde påverka så ligger jag efter flera månader i hyra. Så jag har matbidrag på 1000 kr i 30 dagar, utöver det betalas inget. Inte el, gas, telefon eller tv. INGET!

Skulle gärna invandra någonstans och få denna lyx!

Du kan gärna precisera vad dessa omständigheter är. Så vi kan bilda oss en uppfattning om hur synd det egentligen är om dig.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare