Inlägg från: Anonym (Jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaha)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:48:52 följande:
    Ge den tusenlappen till mig istället som gjort mig förtjänt av den!

Vad har du gjort för att förtjäna den?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:54:59 följande:
    Jag har jobbat och betalat skatt i 37 år...... räcker det jämfört med invandrarna som har gjort  - INGET!

Ja men vill du sänka skatten? Tror du verkligen att du hade fått pengarna av staten istället för krigsdrabbade familjer? Pengarna roffas åt till höger och vänster, du som arbetat så länge borde väl insett att staten fördelar pengarna hur de behagar, hade du mer i plånboken för säg 30 år sedan? Trodde inte det heller!
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:00:45 följande:
    Du vet INGET OM VAD JAG HAR VARIT MED OM I MITT LIV!!!!!!!!!!!!!!!!

Typiskt sd's. Ta på sig offerkoftan så fort man ställer frågor, och hetsiga är ni också, varför skriker du ts?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (suck) skrev 2013-12-19 23:04:46 följande:
    Offerkofta, och kasta sten på krigsskadade barn. En vecka före jul. Nice....

Haha, precis, tur att man sitter framför datan ,annars hade väl ts tagit fram järnröret
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Nej) skrev 2013-12-19 23:05:31 följande:
    Det finns inga retroaktiva barnbidrag, och det finns ingen retroaktiv föräldrapenning heller. Så var det utrett. Är du lugn nu, ts?

Han kommer snart med en ny trådstart, sånna som ts är rädda för allt som inte inkluderar små grodorna , röda falufärgade stugor och nationaldräkten
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:11:58 följande:
    DU borde nog lugna ner dig lite, du vet INGET om mig. Men jag kan berätta......... Jag har det senaste året... Blivit dumpad av sambon som träffade en ny, typ 4 dagar före jul förra året......... Förlorat min son...... fam.hem sedan försökt rädda honom som innebar att jag har suttit i fängelse, räddade honom iaf förlorat min katt, mina vänner......... och nu för en vecka sedan dog min bästa vän sedan 20 år, det var droppen...... klarar inte mer..... men det finns mer.... Har inget jobb och INGA pengar, jag kommer sitta ensam i jul........ utan mat - är du nöjd nu! Min far dog förra året och nu är min mamma döende i cancer. NU vet du mitt liv- din tuffa jävel! jag har inget jobb, inga pengar och hjälper inte soc mig så är jag hemlös innan jul.

Förstår att det måste vara tufft för dig, men det betyder inte att man kan lägga skulden på alla andra. Ta tag i ditt liv istället , sök hjälp med dina problem , har du ingen som kan ställa upp för dig, någon du kan prata med?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:22:59 följande:
    Nej, jag pratar inte om flyktingar utan om invandrare. Jag har själv bott i många andra länder, har aldrig krävt något då.

Men de kräver väl inget, det är ju vi svenskar som kräver att de som kommer hit och söker hjälp ska få den hjälpen och samtidigt kunna leva ett drägligt liv. Det är väl det Sverige står för, människors lika värde. Hade det känts bättre för dig ifall de inte kunde komma hit och bo kvar i landet som där krig pågår och som Sverige faktiskt bidrar med, eller ifall de bodde på gatan här när de kom hit? Tycker att allt du har gått igenom, att det skulle få dig att känna empati och sympati för dom som har det sämre , varför inte rikta din ilska på storbankerna, på företagen som som trots storvinster sparkar folk till höger och vänster, rikta din ilska till chefer som fuskar miljardbelopp, till alla fallskärmsavtal osv osv
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare