Inlägg från: Anonym (Ofelia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ofelia)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Litet My skrev 2013-12-20 10:25:44 följande:
    Och då känns det bättre att vara missundsam mot en grupp som i de flesta fall haft det värre än du själv? Liksom en kick av att "sparka neråt", för inte gnäller du då över politikernas liv i lyx.
    Men precis...Fegskit brukar jag säga om såna.
  • Anonym (Ofelia)
    Errol Flynn skrev 2013-12-20 12:15:04 följande:
    Jag känner också invandrare som drar upp skräckexempel på hur deras landsmän beter sig. Tror inte det är ovanligt.
    Att flyktingförläggningar samt hem för "ensamkommande" slås sönder eller tänds på för att man inte får cigaretter, inte får skjuts till krogen, dålig mobiltäckning osv tyder för mig på att det är ganska många falska flyktingar Sverige fått på halsen.

Jag känner svenskar som drar upp hur deras landsmän beter sig...sooo?
  • Anonym (Ofelia)
    Anonym (Fast...) skrev 2013-12-20 12:23:53 följande:

Jag tror de flesta reagerar på att man får alla dagarna för alla barnen även om barnen är lite äldre. Det är ju inte så vanligt bland föräldrar, som bor här redan när barnen föds, att spara alla dagar och sen kunna vara lediga flera år när barnen börjar nå skolålder. Man skulle t.ex. kunna tänka sig att en större del av dagarna (kanske 300) bränner inne när barnet fyller 3, ytterligare en del (100?) när barnet fyller 5 och de sista 80 när barnet fyller 8. Detta skulle då givetvis gälla alla som har rätt till föräldrapenning i landet. För de flesta som föder sina barn i Sverige skulle det inte märkas någon skillnad, men många skulle nog uppleva det som mer rättvist när det gäller barnfamiljer som flyttar hit när barnen är lite äldre.
    Måste svida för dem att även adoptivföräldrar får samma möjlighet oavsett hur gammalt barnet är.

Kommer man dessutom direkt från ett krig/oroshärd så vet jag få som har ett större behov av att vara hemma och landa än de.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare