• sizzy

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

det e som det är .. kanske ska gå ut med att jag e själv invandrare och bott här i 31 år. men iaf.

i vårt hemland snackas det mycket om Sverige bla att man behöver bara gå till väggen å ta ut pengar.
    bland polarna va det vanligt att nedvärdera svenskarna men om en svensk sa nått så e den personen en rasse.
    eller varför inte det tjäna en extra hacka så fort nån antyder till att du inte får ett jobb eller liknande anmäl dom för rasism och man får skadestånd
    varför göra nått när man får pengar hela tiden av att sitta hemma?

ursäkta mej men tycker svenska oftast e fega.. ingen annan land har så lätta krav att få uppehålls tillstånd..

i vissa länder krävs ett språktest . e det ¨så mycket begärt?
    jag vet dessutom folk som kuggar dessutom på den gång på gång fastän dom kan språket för att fortsätta få bidrag.
    men antyder nån nått sånt e man rasse.
    pepparkaks gubbar , svenska nationalsången vad kommer härnäst.

så fort en svensk åker till ett annat land ska dom reglerna respekteras varför e det inte dessamma?
    ja menar kan man inte vara lite tacksam att man lyckats komma till ett land där man kan leva i fred? nää då ska man ställa ännu högre krav gå ut i media och grina så man får en villa etc.

Jag skulle vilja se högre krav på folk som kommer hit. inte nog att dom oftast kommer hit och latar till sig dom beter sig som svin, har en vedervärdig kvinnosyn , dissrespektfulla mot lärare etc. . 9och får höra att dom inte förtjänar respekt pga att dom äter gris bara ett exempel.

se finns det bra invandrare som gör rätt för sig men fan dom faller ur och dras med alla blodiglar dom stackarna

vad ska jag kategoriseras som jag? rasist? visst kanske e en jacky Arklöv eller vad han nu hette. men nej jag tål inte MÄNNISKOR som våldtar systemet och sen dom som verkligen behöver hjälp får skit pga. såna . sen får dom va svarta gula vita eller rosa .

imo ta hand om det som finns istället för att ta in mer.

• sizzy
    Anonym (df) skrev 2013-12-20 11:22:45 följande:
    Så varken du eller dina föräldrar har tagit emot bidrag? Med tanke på hur du skriver här så skulle du nog själv inte klara ett språktest.
    Kan vara en idé att vara påläst när man ska påstå något.
    påläst? min kusins granne dödade sin fru helt jävla rått. han har svensk medborgarskap idag i Sverige kom hit som politisk flykting. fler exempel ja ta den här en högt uppsatt politisk aktiv man med två fruar RIK som fan i hemlandet har kockar betjänter chaufförer livvakter. kom hit som "politisk flykting" för att det kan bli för stressigt med sin post så Sverige e hans semester går på soc.

faktiskt inte. jag har jobbat sen jag var 16 år. . visst jag har fött ungar så visst det har jag tagit emot hujedamej .

mina föräldrar bodd i flyktingläger när dom kom sen efter uppehållstillstånd så har farsan haft eget företag sen 1983 morsan jobbat som lärare sen 1985 (fick min bror 83). vi kom till Sverige 1981.

så nej har inte snyltat har faktiskt stolthet. sen mitt språk orka bry sig hur jag skriver här . är familjeliv nya svenska provet ? hade faktiskt en 4 i svenska
  • sizzy

ja hur många ska jag behöva dra upp? jag bildar inte min uppfattning utifrån dom. jag tar dom som EXEMPEL

har en hel del till såna exempel.
    sen har jag från mina gamla polare deras åsikter kring Sverige och folket som lever här.

sen finns det svenskar som beter sig som svin . vänta nu förolämpade jag svin. men det handlar om respekt.

flyr man ett krigshärjad land där man inte har rätt att uttrycka sig eller ens andas. så skulle man väll ändå uppskatta att man kommer till ett land där man får en chans att överleva dagen en chans att få uttrycka sig utan att riskera tortyr eller död.

då kommer man inte hit och beter sig som en skitstövel.

så skrev jag även att det finns invandrare som kommer hit på grund av RIKTIGA anledningar och är värda sin vikt i guld för det dom bidrar samhället MEN oftast så försvinner dom i mängden.
    jag är den jag är kommer ALDRIG bli svensk. men tack vare Sverige har jag ett liv har en möjlighet att få en framtid har en möjlighet att ge mina ungar en framtid och det e ja jäkligt tacksam över. men hålla käft om en invandrare eller svensk gör fel nää det kan ja inte.
    men är uppriktigt trött på att man inte får säga ett pip utan att bli stämplat för nått.

• sizzy
    Anonym (Ofelia) skrev 2013-12-20 12:23:56 följande:
    Jag känner svenskar som drar upp hur deras landsmän beter sig...sooo?
    varför drar du in svenskar i det hela? låter som en barnunge men Anton fick därför ska jag

nu snackar vi om att folk kommer från svält förtryck plågor krig ja u name it.

istället för tacksamhet så klagar dom på samhället.  ja men vafan gå tillbaka till där du kom från om det va så mycket bättre.

Sverige är ett jäkligt generöst land men tyvärr ett land som inte säger stopp eller nej.

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare