• Anonym (df)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:11:58 följande:

DU borde nog lugna ner dig lite, du vet INGET om mig. Men jag kan berätta.........

Jag har det senaste året...

Blivit dumpad av sambon som träffade en ny, typ 4 dagar före jul förra året.........
    Förlorat min son...... fam.hem
    sedan försökt rädda honom som innebar att jag har suttit i fängelse, räddade honom iaf

förlorat min katt, mina vänner......... och nu för en vecka sedan dog min bästa vän sedan 20 år, det var droppen...... klarar inte mer..... men det finns mer....
    Har inget jobb och INGA pengar, jag kommer sitta ensam i jul........ utan mat - är du nöjd nu!

Min far dog förra året och nu är min mamma döende i cancer.

NU vet du mitt liv- din tuffa jävel!

jag har inget jobb, inga pengar och hjälper inte soc mig så är jag hemlös innan jul.
    Och då börjar du sparka på de som har det ännu kämpigare...?
  • Anonym (df)
    sizzy skrev 2013-12-20 11:16:37 följande:
    det e som det är .. kanske ska gå ut med att jag e själv invandrare och bott här i 31 år. men iaf.

i vårt hemland snackas det mycket om Sverige bla att man behöver bara gå till väggen å ta ut pengar.
    bland polarna va det vanligt att nedvärdera svenskarna men om en svensk sa nått så e den personen en rasse.
    eller varför inte det tjäna en extra hacka så fort nån antyder till att du inte får ett jobb eller liknande anmäl dom för rasism och man får skadestånd
    varför göra nått när man får pengar hela tiden av att sitta hemma?

ursäkta mej men tycker svenska oftast e fega.. ingen annan land har så lätta krav att få uppehålls tillstånd..

i vissa länder krävs ett språktest . e det ¨så mycket begärt?
    jag vet dessutom folk som kuggar dessutom på den gång på gång fastän dom kan språket för att fortsätta få bidrag.
    men antyder nån nått sånt e man rasse.
    pepparkaks gubbar , svenska nationalsången vad kommer härnäst.

så fort en svensk åker till ett annat land ska dom reglerna respekteras varför e det inte dessamma?
    ja menar kan man inte vara lite tacksam att man lyckats komma till ett land där man kan leva i fred? nää då ska man ställa ännu högre krav gå ut i media och grina så man får en villa etc.

Jag skulle vilja se högre krav på folk som kommer hit. inte nog att dom oftast kommer hit och latar till sig dom beter sig som svin, har en vedervärdig kvinnosyn , dissrespektfulla mot lärare etc. . 9och får höra att dom inte förtjänar respekt pga att dom äter gris bara ett exempel.

se finns det bra invandrare som gör rätt för sig men fan dom faller ur och dras med alla blodiglar dom stackarna

vad ska jag kategoriseras som jag? rasist? visst kanske e en jacky Arklöv eller vad han nu hette. men nej jag tål inte MÄNNISKOR som våldtar systemet och sen dom som verkligen behöver hjälp får skit pga. såna . sen får dom va svarta gula vita eller rosa .

imo ta hand om det som finns istället för att ta in mer.
    Så varken du eller dina föräldrar har tagit emot bidrag? Med tanke på hur du skriver här så skulle du nog själv inte klara ett språktest.
    Kan vara en idé att vara påläst när man ska påstå något.
  • Anonym (df)
    sizzy skrev 2013-12-20 11:37:10 följande:
    påläst? min kusins granne dödade sin fru helt jävla rått. han har svensk medborgarskap idag i Sverige kom hit som politisk flykting. fler exempel ja ta den här en högt uppsatt politisk aktiv man med två fruar RIK som fan i hemlandet har kockar betjänter chaufförer livvakter. kom hit som "politisk flykting" för att det kan bli för stressigt med sin post så Sverige e hans semester går på soc.

faktiskt inte. jag har jobbat sen jag var 16 år. . visst jag har fött ungar så visst det har jag tagit emot hujedamej .

mina föräldrar bodd i flyktingläger när dom kom sen efter uppehållstillstånd så har farsan haft eget företag sen 1983 morsan jobbat som lärare sen 1985 (fick min bror 83). vi kom till Sverige 1981.

så nej har inte snyltat har faktiskt stolthet. sen mitt språk orka bry sig hur jag skriver här . är familjeliv nya svenska provet ? hade faktiskt en 4 i svenska
    Du bildar din uppfattning på tre personer? Jag kan räkna upp långt många mer helt svenska som h gör samma eller värre.

Du borde läsa på lite, det faller platt när man kräks plattityder.

ni kom när det var som lättas, när man fick medborgaskap enkelt. Det fanns arbeta att få.
  • Anonym (df)
    MagdalenaZ skrev 2013-12-20 11:40:15 följande:

Oj va töntigt!
    Jag visste inte att man ska bli hängd för att man har en åsikt.. stavfel eller inte..

Heja Sizzy! Du har alldeles rätt!  
    Du läste inte det citerade inlägget?
  • Anonym (df)
    BusJohanna skrev 2013-12-20 12:41:16 följande:
    Och att rösta på sd är ju bara pinsamt!
    Har ni sett inslaget med sds förstenamn i Karlstad? Gör det!!!
    ja om deras första namn på listan är som hon då vet man ju hur de som röstar på sd är...

Men nu har hon ju avgått efter tre år, nu sitter hon bara i tingsrätten... Skrämmande.
  • Anonym (df)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 13:04:37 följande:
    Ja, det där var tråkigt. Men hon är EN person. Och det KAN vara så att hon bara blev ställd av att bli intervjuad och inte hittade orden just då. Det har ju varit lätt att få en plats för Sd i kommuner och landsting, eftersom folk - och speciellt då människor med höga poster inom statusyrken, som ger vana att tala och uttrycka sig och argumentera för sig - ofta inte vågar ställa upp av rädsla för repressalier.

Men visst, jag medger att jag också tycker att tre år i KF borde ha gett henne en större vana och säkerhet, än den hon visade prov på...
    ja fast hon är ju inte ensam.. Finns ju massor av exempel? På både totalt okunnande och på helt utebliven.
  • Anonym (df)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 13:23:15 följande:
    Vänta nu, ska vi analysera ditt korta inlägg och se hur många fel vi hittar. Gemen i början på mening? "okunnande"? "utebliven"? Undrar vem som är OKUNNIG och EFTERBLIVEN här..? Spöke
    Va?? Jag är inte representant för ett parti, sitter inte i kommunstyrelsen eller tingsrätten. Hon var ju okunnig? och många av Sd representanter uteblir från möten?

• Anonym (df)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 13:56:03 följande:
    Så bra att du själv inser dina begränsningar.
    Märkligt att komma med personliga påhopp för att jag kritiserade några politiska personer. Bli väl så när man inte har annat att tillföra.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare