sizzy skrev 2013-12-20 11:16:37 följande:
det e som det är .. kanske ska gå ut med att jag e själv invandrare och bott här i 31 år. men iaf.
i vårt hemland snackas det mycket om Sverige bla att man behöver bara gå till väggen å ta ut pengar.
bland polarna va det vanligt att nedvärdera svenskarna men om en svensk sa nått så e den personen en rasse.
eller varför inte det tjäna en extra hacka så fort nån antyder till att du inte får ett jobb eller liknande anmäl dom för rasism och man får skadestånd
varför göra nått när man får pengar hela tiden av att sitta hemma?
ursäkta mej men tycker svenska oftast e fega.. ingen annan land har så lätta krav att få uppehålls tillstånd..
i vissa länder krävs ett språktest . e det ¨så mycket begärt?
jag vet dessutom folk som kuggar dessutom på den gång på gång fastän dom kan språket för att fortsätta få bidrag.
men antyder nån nått sånt e man rasse.
pepparkaks gubbar , svenska nationalsången vad kommer härnäst.
så fort en svensk åker till ett annat land ska dom reglerna respekteras varför e det inte dessamma?
ja menar kan man inte vara lite tacksam att man lyckats komma till ett land där man kan leva i fred? nää då ska man ställa ännu högre krav gå ut i media och grina så man får en villa etc.
Jag skulle vilja se högre krav på folk som kommer hit. inte nog att dom oftast kommer hit och latar till sig dom beter sig som svin, har en vedervärdig kvinnosyn , dissrespektfulla mot lärare etc. . 9och får höra att dom inte förtjänar respekt pga att dom äter gris bara ett exempel.
se finns det bra invandrare som gör rätt för sig men fan dom faller ur och dras med alla blodiglar dom stackarna
vad ska jag kategoriseras som jag? rasist? visst kanske e en jacky Arklöv eller vad han nu hette. men nej jag tål inte MÄNNISKOR som våldtar systemet och sen dom som verkligen behöver hjälp får skit pga. såna . sen får dom va svarta gula vita eller rosa .
imo ta hand om det som finns istället för att ta in mer.
Så varken du eller dina föräldrar har tagit emot bidrag? Med tanke på hur du skriver här så skulle du nog själv inte klara ett språktest.
Kan vara en idé att vara påläst när man ska påstå något.