Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Anonym (df) skrev 2013-12-20 12:42:55 följande:
    ja om deras första namn på listan är som hon då vet man ju hur de som röstar på sd är...

Men nu har hon ju avgått efter tre år, nu sitter hon bara i tingsrätten... Skrämmande.
    Ja, det där var tråkigt. Men hon är EN person. Och det KAN vara så att hon bara blev ställd av att bli intervjuad och inte hittade orden just då. Det har ju varit lätt att få en plats för Sd i kommuner och landsting, eftersom folk - och speciellt då människor med höga poster inom statusyrken, som ger vana att tala och uttrycka sig och argumentera för sig - ofta inte vågar ställa upp av rädsla för repressalier.

Men visst, jag medger att jag också tycker att tre år i KF borde ha gett henne en större vana och säkerhet, än den hon visade prov på...
  • Lejonmamman01
    Anonym (df) skrev 2013-12-20 13:06:38 följande:
    ja fast hon är ju inte ensam.. Finns ju massor av exempel? På både totalt okunnande och på helt utebliven.
    Vänta nu, ska vi analysera ditt korta inlägg och se hur många fel vi hittar. Gemen i början på mening? "okunnande"? "utebliven"? Undrar vem som är OKUNNIG och EFTERBLIVEN här..? Spöke
  • Lejonmamman01
    Anonym (Så är det) skrev 2013-12-20 13:28:19 följande:

mer detaljer kring SFI-bonus, se separat notis om den här.

Vi har visat med siffror att invandrade kvinnor EJ får mer eller bättre stöd än en kvinna som är född i Sverige. I vissa fall får invandrade kvinnor likvärdigt stöd som svenskfödda kvinnor men det bör poängteras att en kvinna som är född i Sverige troligen har ett etablerat socialt nätverk med familj, släktingar och vänner, som kan stötta, skänka second-hand-möbler, ärva barnkläder från, t.ex. bli borgenär på banklån för att få bättre ränta. En nyanländ trebarnsmamma från ett annat land är helt ensam och behöver support och stöd.

Detta kan man inte alls ta för givet. Det finns infödda svenskar som inte har en människa som saknar dem om de försvinner och blir liggande döda... Och då menar jag inte bara gamla människor, som har haft make/maka, syskon o.s.v. som avlidit före. Det finns dom som växer upp under hemska förhållanden - t.ex. i fosterhem - står helt ensamma vid 18 års ålder, och aldrig lyckas skaffa sig partner eller vänner.
  • Lejonmamman01
    Anonym (df) skrev 2013-12-20 13:46:19 följande:
    Va?? Jag är inte representant för ett parti, sitter inte i kommunstyrelsen eller tingsrätten. Hon var ju okunnig? och många av Sd representanter uteblir från möten?

Så bra att du själv inser dina begränsningar.
  • Lejonmamman01
    Anonym (Så är det) skrev 2013-12-20 13:50:51 följande:
    Det står troligen, givetvis så stämmer inte det i alla lägen men vi människor är ingen homogen grupp där alla är jämställda. I ett perfekt samhälle ha alla det lika bra, dock ser verkligheten annorlunda ut. Vissa får kämpa mer än andra på grund av olika omständigheter, det är det som kallas för livet! Tyvärr ger många  upp och slutar kämpa, sitter sen och gnäller om hur tufft det är. Vi har alla med oss saker i bagaget som påverkar oss, positivt eller negativt, dock är det upp till var och en att kämpa för sin rätt att få det bra!
    Visst. Jag vände mig bara emot det typiska exemplet på att PK-folket alltid förutsätter att invandrarna har haft det svårast, behöver mest hjälp, och har flest ursäkter för alla dåliga beteenden. Om en somalisk familj väljer att skaffa åtta barn och vara hemma i stället för att söka jobb, så är det för att de är traumatiseeeerade. Fast ingen har en aning om ifall de egentligen sett eller upplevt något otäckt alls.

Om ett par svenska ungdomar med svår uppväxt i bagaget, mobbning i skolan o.s.v., träffas och väljer att vara hemma och skaffa många barn för att få en trygghet i familjen, så är de däremot lata, White trash, borde tvångssteriliseras o.s.v. i den allmänna debatten.

• Lejonmamman01
    Litet My skrev 2013-12-20 14:43:00 följande:
    Anonym(s2): Jaha, och? Ang att varannan somalisk familj har 4 barn eller fler, var fick du det ifrån?
    Det finns det statistik på. Somaliska kvinnor föder i genomsnitt sex barn var (svenska föder inte ens två var). Detta är alltså inkluderat de som av någon anledning (steril, sjuklig eller funktionshindrad, för ful eller för liten hemgift för att kunna giftas bort) inte föder några barn alls. De kvinnor som är gifta och föder barn överhuvudtaget, har i genomsnitt ÅTTA barn. Även de som bor i Västeuropa och andra länder utanför den muslimska världen, alltså. Det är status för en somalisk kvinna att ha fött sin man många söner, så de har ingen anledning att använda barnbegränsning enligt sitt synsätt.
  • Lejonmamman01
    MuppinCowboy skrev 2013-12-20 14:50:04 följande:
    Jag som inte har ett enda barn blir jag lurad av alla som har barn då?  

Eller så kan jag unna de som behöver bidragen pengarna oavsett hudfärg och sluta vara en självisk människa som bara tänker på mig själv och mina behov.

Däremot tycker jag att man kan inkomstbepröva barnbidraget så att de som behöver det får mer och de som inte behöver det blir utan - på så sätt har man samma kostnad men det går dit den behövs istället.

Det tycker jag inte. Det är ju de barnen som ska betala skatt så att du kan få ut din pension, ha varor att handla i butikerna, få vård när du behöver o.s.v. - när du blir gammal. Men det förutsätter ju att det är barn som växer upp till vuxna som fungerar här i samhället och på arbetsplatserna... Om de muslimska tjejerna i sin tur ska giftas bort vid 15 och föda sex-åtta barn var, så kommer de ju aldrig att arbeta på några äldreboenden eller i hemtjänsten, eller packa upp varor i affärerna, eller tillverka saker i industrin... Då blir de barnen bara en belastning.
  • Lejonmamman01
    Anonym (Linda) skrev 2013-12-20 14:13:36 följande:
    Jag är hellre PK än fylld av stereotyper vilket du uppenbart är. Det är lika skrämmande var gång man läser dylika trådar när det plötsligt börjar myllra av människor som tycks dra sig ur sina hålor enbart för att leverera propaganda. Men - innan du börjar misstolka även här så var snäll att komma med någon form av bäraktig källa till det du skriver här ovan. Referenser till avpixlat eller flashback undanbedes.

/Linda
    Källa till VAD? Du behöver bara läsa hur debatten går i soctråden här. Det har hänt många gånger att någon ung tjej, 18 år, som äntligen blivit myndig och kunnat flytta ifrån föräldrar/styvföräldrar som terroriserat och tryckt ner henne under hela uppväxten, frågar om hur mycket hjälp hon kan få från soc. Kan hon få möbelbidrag t.ex.?

Och då skriver ett antal Vänner av Ordning alltid, att hon inte behöver något möbelbidrag. Hon får tjäna ihop till sina möbler själv, och under tiden kan hon sova på golvet, typ. Däremot är det aldrig någons om ens ANDAS om att invandrarfamiljerna ska leva utan möbler tills de tjänat ihop till dem själva...

Vi har på något konstigt sätt blivit hjärntvättade till att tycka, att det är viktigare att ta hand om all världens olycksbarn - men inte våra egna...
  • Lejonmamman01
    Anonym (bull) skrev 2013-12-20 15:14:14 följande:
    Lejonmamman du har så många fördomar mot muslimer att det är sorgligt. Jag som är muslim och känner riktigt många muslimer , varav många är somalier.kan jag ju säga så att du har helt fel! De nya generationerna med somalier och muslimer som fötts i sverige har ändå svenskt synsätt när det gäller barn. Kanske mormorn fick 10 barn men det betyder inte att de själva vill ha det. De flesta jobbar och utbildar sig dessutom på högskolenivå.

Två jag känner har 2 barn, en annan har 3 barn..en äldre kvinna som inte kan få barn längre har 3. Och då menar jag somalierna jag känner. De flesta är inte ens gifta.De flesta gifter sig dessutom någon gång mellan 22-30 års åldern. Ingen av alla muslimer jag känner gifte sig när de var yngre än 18 så sluta sprid dina falska fördomar. Den enda jag känner som har 4 barn är helsvensk. Det är väldigt väldigt få av dagens muslimer som växt upp i sverige som vill ha sådär många barn.
    Alltså, jag BOR ju (tyvärr) i ett sådant område. Jag ser dom unga somaliska kvinnorna gå här med sina barnaskaror: tripp trapp trull, en i vagnen och så en i magen... Och fin, ny barnvagn har de allihop, och alla barnen är snyggt klädda i uppenbart nya kläder... och småflickorna är klädda som vuxna kvinnor i hellång svart klänning, och lång slöja fäst vid sidan av huvudet med ett spänne, och en hätta under som håller ihop håret och sticker fram under slöjan. Bara det - småtjejerna får aldrig leka, det går ju inte att springa och klättra i de kläderna, utan bara börja passa sin nya lillebror - vad gör det för deras utveckling till en frisk, sund, intellektuell och sportig svensk tjej..?

Sedan säger jag inte att de somaliskor DU beskriver inte kan finnas. Somalia är ju ett klansamhälle med mycket stor spridning i både ekonomi och utbildningsnivå. De unga somaliska kvinnor du känner, kanske har föräldrar (eller i alla fall fäder) som har högskoleutbildning? Kanske har fadern till och med fått plugga utomlands i USA eller Storbritannien ett år eller två, och där plockat upp en modernare syn..?
  • Lejonmamman01
    Anonym (bull) skrev 2013-12-20 15:14:14 följande:
    Lejonmamman du har så många fördomar mot muslimer att det är sorgligt. Jag som är muslim och känner riktigt många muslimer , varav många är somalier.kan jag ju säga så att du har helt fel! De nya generationerna med somalier och muslimer som fötts i sverige har ändå svenskt synsätt när det gäller barn. Kanske mormorn fick 10 barn men det betyder inte att de själva vill ha det. De flesta jobbar och utbildar sig dessutom på högskolenivå.

Två jag känner har 2 barn, en annan har 3 barn..en äldre kvinna som inte kan få barn längre har 3. Och då menar jag somalierna jag känner. De flesta är inte ens gifta.De flesta gifter sig dessutom någon gång mellan 22-30 års åldern. Ingen av alla muslimer jag känner gifte sig när de var yngre än 18 så sluta sprid dina falska fördomar. Den enda jag känner som har 4 barn är helsvensk. Det är väldigt väldigt få av dagens muslimer som växt upp i sverige som vill ha sådär många barn.
    När det gäller de somaliskor som invandrat hit som äldre, så är det förresten mycket troligt att de haft fler barn, men att dessa inte är i livet. Här överlever ju alla.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare