Hugful80 skrev 2013-12-21 08:07:47 följande:
Hur vet du att det är krigsskadade flyktingar och inte invandrare som kommer hit?
Inte tror jag att invandrare väljer att komma till Sverige för att bo på en förläggning mitt ute i ingenstans med ett bidrag på 67 kr om dagen för en vuxen och 37 kr om dagen för ett barn och utan några som helst ägodelar.
Jag skulle då inte välja att bli smugglad till ett land, betala smugglarna med alla pengar släkten kunde skrapa ihop för att bo på en säsongsstängd camping eller dela ett litet rum på ett vandrarhem på obestämd tid.
Hur otroligt det än är så går det även i andra länder att läsa om Sverige på internet, hur arbetslösheten ser ut, hur stor bostadsbrist det är så inte tror människor att de kommer till ett land som flyter av honung på det sätt som svenskar som emigrerade till Amerika en gång trodde.
De som kommer på egenhand från krigszoner är de högre utbildade som har råd att betala för att ta sig hit de kommer säkert inom ett antal år kunna bidra med arbetskraft inom de områden där vi redan idag har arbetskraftsinvandring som läkare, ingenjörer...är det kanske detta som retar upp "vi som försörjt oss på skitjobb för att soc. inte ville hjälpa till"att det är en hel del högutbildade som kommer att få det bra snabbt.