Inlägg från: MuppinCowboy |Visa alla inlägg
  • MuppinCowboy

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Jag som inte har ett enda barn blir jag lurad av alla som har barn då?  

Eller så kan jag unna de som behöver bidragen pengarna oavsett hudfärg och sluta vara en självisk människa som bara tänker på mig själv och mina behov.

Däremot tycker jag att man kan inkomstbepröva barnbidraget så att de som behöver det får mer och de som inte behöver det blir utan - på så sätt har man samma kostnad men det går dit den behövs istället.

Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 14:53:35 följande:
    Det tycker jag inte. Det är ju de barnen som ska betala skatt så att du kan få ut din pension, ha varor att handla i butikerna, få vård när du behöver o.s.v. - när du blir gammal. Men det förutsätter ju att det är barn som växer upp till vuxna som fungerar här i samhället och på arbetsplatserna... Om de muslimska tjejerna i sin tur ska giftas bort vid 15 och föda sex-åtta barn var, så kommer de ju aldrig att arbeta på några äldreboenden eller i hemtjänsten, eller packa upp varor i affärerna, eller tillverka saker i industrin... Då blir de barnen bara en belastning.
    De kommer kanske arbeta som läkare, advokater eller ekonomer istället.

Och om vi ska disskutera de som utnyttjar systemet visst jättebra men då ska vi väl diskutera de individer som missköter sig inte vilken hudfärg de har, för med tanke på hur många 'etniska' svenska det finns som också utnyttjar systemet så är väl inte vi levande reklampelare för etik och moral.

• MuppinCowboy

Det hade varit roligt att se statistik över hur många sverigedemokrater det är som erhåller olika bidrag och finns i belastningsregistret osv.
    Jag har iallafall inte lust att sponsra dem på skattesedeln - vissa kanske ska vara försiktiga med att önska att man kunde utesluta vissa ur välfärdssystemet.

Tänk er om man fick välja vilka som skulle få bidrag? Har en känsla att svenska folket skulle skänka mer till flyktingar och mindre till SD, men vad vet jag.

• MuppinCowboy
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-20 23:59:04 följande:
    Denna tråd handlar väl inte om SD?
    Jag trodde den handlade om parasiterande bidragstagare?

• MuppinCowboy

Eller så kan man skippa föräldrapenningen för alla, ta daaa problemet löst

(om vi nu ska vara själviska - jag har inte barn och vill inte betala för att människor som klämmer ur sig barn inte kan betala det helt själva <----ironisk inlägg då jag vet att inte alla fattar just detta med ironi)

• MuppinCowboy
    Anonym (disa) skrev 2013-12-21 18:47:59 följande:
    Jo fast tanken med föräldraförsäkringen är att kvinnor inte ska behöva hoppa av arbetsmarknaden utan ta ett kort break och komma tillbaka när barnet är runt året.

Vi har det väldigt generöst USA har 3 månader ungefär.
    Ja men om vi nu ska vara själviska, dvs ska vi inte dela med oss till flyktingar vill jag heller inte dela med mig till dem som har valt att skaffa barn, de kan sponsra sin föräldraroll själva

Eller så kan man vara med och hjälpa alla människor trots att det inte gynnar en själv.
    Därför vill jag att både flyktingar och svenska föräldrar ska få något som jag själv inte nyttjar då det kan hjälpa dem.
  • MuppinCowboy
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2013-12-21 18:36:14 följande:

Jätteintressant länk. Tack! Men min nästa fråga blir då -varifrån kommer den allmänna informationen om att massinvandring pågår alla får mkt pengar etc. Media? I så fall, de tar inte sitt ansvar alls. De skriker rasist så fort någon ifrågasätter invandringen men bidrar själv till att rasism uppstår. Varför inte diskutera problem som uppstår med invandring såsom arbetslöshet, utanförskap, bristande integration och i vissa fall brott byggd på fakta. För problem finns men invandrare är långt ifrån en homogen grupp. Många lyckas bra i Sverige och är glada att de bor här och andra gör det inte. Varför inte ta vara på bra krafter och enas runt gemensamma värderingar tex att inte begå brott, ha ett arbete om möjligt mm.
    Människor har i alla tider  läst och tolkat saker som dem själva vill.
    Man vinklar saker till något helt annat än vad det egentligen är allt för att rättfärdiga sin åsikt, eller för att manipulera lättledda människor, tex att rösta på SD
  • MuppinCowboy
    mamita64 skrev 2013-12-21 19:03:00 följande:
    Jag tror att mycket av den information du pratar om går från mun till mun.

Ibland kan man tro det går från rumpa till rumpa snarare Obestämd
  • MuppinCowboy

Jag känner en som ger alla som röstar på SD 400.000 kr i bidrag.. det är sant.. på riktigt..

• MuppinCowboy

En sak som många inte tycks inse är att även om det inte fanns flyktingar som tar SD's våra bidrag så hade knappast vi sett skymten av dessa pengar ändå utan de hade ätits upp av byråkrati och vår äldreomsorg hade varit lika dålig, folk hade fortfarande gått på bidrag osv - men vad hade vi skyllt på då?

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare