• TheCoopers

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Alltså såna här inlägg är både ledsamma och pinsamma. Jag tycker synd om Sverige att vi hamnat i ett läge där folk i någon sorts desperation överväger att rösta eller röstar på ett parti som Sverige Demokraterna.

Pinsamt för att TS i ilska väljer att lägga sin röst där för att h*n fått reda på någon information om invandrare som personen ogillar och så blir det naturliga svaret Sverige Demokraterna.

Jag förstår att människor är frustrerade, rädda, besvikna, trötta och känner att de inte blir lyssnade på eller att samhället är orättvist. Det jag däremot INTE kan förstå är hur man kan låta en känsla styra det bättre vetandet mot ett parti som Sverige Demokraterna.
    Jag hade önskat att fler tänkte igenom sitt val och tog sig tid att läsa igenom HELA deras valmanifest och om värderingar / politik och inte bara invandrinspolitiken.

Sen tycker jag att det är dags att de andra partierna och media verkligen tog sig tid att lyssna på det allt mer ökandet missnöjet så att det inte blir fler som röstar på SD och ilskan inte kokar över.
    Det är farligt att inte lyssna och det går inte att kväva hur en stor del av befolkningen känner.

Möt deras åsikter och för en dialog. UTAN påhopp och idiotförklarande.

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    MuppinCowboy skrev 2013-12-20 14:50:04 följande:
    Jag som inte har ett enda barn blir jag lurad av alla som har barn då?  

Eller så kan jag unna de som behöver bidragen pengarna oavsett hudfärg och sluta vara en självisk människa som bara tänker på mig själv och mina behov.

Däremot tycker jag att man kan inkomstbepröva barnbidraget så att de som behöver det får mer och de som inte behöver det blir utan - på så sätt har man samma kostnad men det går dit den behövs istället.

Tycker jag med även om det innebär att vi skulle bli utan
  • TheCoopers
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 15:45:05 följande:
    Väldigt dumt att behovspröva barnbidrag. Jag är för generell välfärd åt alla. Alla betalar skatt och alla får ta del av välfärden.

Blir fler och flera saker behovsprövat så som , fri förskola, universitet, barnbidrag, tandvård för barn, skolmåltider så kommer av incitamenten minska för att många vill ha en hög skatt.

Tycker du men det tycker inte jag. Jag kan spara barnbidragen åt mina barn och behöver således egentligen inget bidrag. Andra familjer kan knappt få mat för dagen .. de skulle gärna få mitt bidrag.
  • TheCoopers
    FlamingRed skrev 2013-12-20 15:57:01 följande:
    Vad hindrar dig att ge bort pengarna till olika behövande då?

Inget. Jag gör det ser du. Men det var verkligen inte frågan här- det handlar om fall barnbidraget ska inkomstbeprövas men tack för din lilla avstyrning
  • TheCoopers
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 15:55:46 följande:
    Jo men ska vi ha fria skolmåltider?

Ska de som har råd betala 50 % av dagisavgiften alltså ca 6000 kr per unge?

I länder som Storbritanien är det just de familjer på gränsen som har det värst.

Man lever på bidrag så får man ett jobb, o hoppsan där försvann barnbidrag, bostadsbidrag, fria skolmåltider, fria skolkläder, subventionerad barnomsorg, så kan löna sig för familjen att inte jobba. Kostar för mycket att jobba.

Varken vänster eller högern i Sverige vill att vi ska ha för höga trösklar.
    Jag pratar om barnbidraget här. Let's keep to the subject.
  • TheCoopers
    FlamingRed skrev 2013-12-20 16:13:10 följande:
    Ok, tyckte du nämnde något om att du sparade dina barnbidrag.

Jag skrev att jag kan spara. Det är en viss skillnad.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare