Inlägg från: Anonym (Say what?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Say what?)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:11:58 följande:

DU borde nog lugna ner dig lite, du vet INGET om mig. Men jag kan berätta.........

Jag har det senaste året...

Blivit dumpad av sambon som träffade en ny, typ 4 dagar före jul förra året.........
    Förlorat min son...... fam.hem
    sedan försökt rädda honom som innebar att jag har suttit i fängelse, räddade honom iaf

förlorat min katt, mina vänner......... och nu för en vecka sedan dog min bästa vän sedan 20 år, det var droppen...... klarar inte mer..... men det finns mer....
    Har inget jobb och INGA pengar, jag kommer sitta ensam i jul........ utan mat - är du nöjd nu!

Min far dog förra året och nu är min mamma döende i cancer.

NU vet du mitt liv- din tuffa jävel!

jag har inget jobb, inga pengar och hjälper inte soc mig så är jag hemlös innan jul.
    Och med den bakgrunden är din bästa idé om hur du ska få ordning på ditt liv att starta en tråd på Familjeliv med en vandringssägen om invandrare? Kanske vore smartare att lägga tid och insatser på något annat?
  • Anonym (Say what?)
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 16:10:54 följande:
    Stämmer kolla fk

www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/...

Jag tycker inte det är rimligt att man ska kunna få 19 414 kr för 10 barn. Nästan 20 000 kr bara i barnbidrag!

Sen 3000 kr i vårdnadsbidrag.  11 250 kr u underhåll om pappan sticker, bostadsbidrag 6000 kr

Blir sammanlagt ca  40 250 kr ,, hm är inte det vad en läkare får ut netto?

Klart det inte lönar sig att börja jobba som vårdbiträde , de kommer över soc normen.
    Du tror inte 10 barn betyder lite utgifter också Sherlock? Om nu barnbidrag skulle funka som incitament för barnafödande - vilket jag kraftigt betvivlar - så är det ju lysande, vi behöver föda fler barn i Sverige, inte fler.
  • Anonym (Say what?)
    Anonym (Pfft) skrev 2013-12-20 16:38:24 följande:

Konstigt att man blir rasist, när hela samhället verkar jobba hårt på att omvandla alla människor till just det...
    "hela samhället"=SD och husorganet Avpixlat och en del andra arga, dåligt pålästa typer som kommenterar allt de ser på nätet.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare