Retroaktivt barnbidrag för invandrare
invandrare och flykting. TS skrev invandrare inte flyktingar. Alla invandrare är inte flyktingar. Endast några få som kommer till Sverige har verklig flyktingstatus enligt FN och bara för att de har det är det inte alls säkert de sett våldtäkter, mord osv. som en del målar upp. Det kan lika gärna handla om politiska flyktingar som levt ett rikt liv.
Jag vet inte om man kan få retroaktivt barnbidrag men föräldrarpenning vet jag med 110% säkerhet att man får retroaktivt då jag själv känner flera som fått det. De jag känner som fått det är inte flyktingar utan tvärtom är de hyfsat välbärgade. De har inte flytt från något utan kommit hit för kärlek eller karriär. Alla som kommer hit som har barn upp till åtta år får retroaktiv föräldrarpenning även om de skulle vara miljonärer. Tycker personligen också att det är helt galet då föräldrardagarna är till barnens bästa när de är för små för att gå på förskola i första hand. Inte för att inflyttade med barn stora nog att gå i skola ska kunna få extra pengar. Varför skriver vissa här och påstår att det inte är sant att man kan få retroaktiv föräldrarpenning? Varför kollar man inte upp fakta innan man uttalar sig. Jag kan skriva att jag vet att man får retroaktiv föräldrarpenning eftersom jag med säkerhet vet det men jag skulle aldrig komma på tanken att påstå något om t ex barnbidraget eftersom jag inte har koll på just den biten. En del verkar dock bara slänga ur sig hur som helst om vad de tror som om vad de tror skulle vara sanningen.