• ollie

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

mamita64 skrev 2013-12-21 19:03:00 följande:
    Ok jag har inte läst tråden, inte mer än visa endast på TS.
    Så det jag skriver står kanske redan någonstans.

Jag tror att mycket av den information du pratar om går från mun till mun. Eller snarare facebook till facebook.
    Människor tar till sej infon utan att kolla källor. Jag vet inte hur många diskussioner jag suttit i där folk påstått att invandrare får så himla mkt pengar och att de får mkt mer än de som går på soc.
    En person som söker asyl får som synes 71 kr per dag som skall räcka till allt
    En person som går på soc får 129 kr per dag som skall räcka till mat, kläder/ skor hygien, fritid, telefon, tv tidning ( eller internet)
    En som går på soc får medicin, läkarvård, tandvård utanför sin dagpenning, en asylsökande får betala detta med sin dagpenning
    Jag googlade på detta med retroaktivt barnbidrag och det visade sej att det inte finns något sånt, alls.
    Ingen retroaktiv föräldrapenning heller. Kommer man hit så kan man få fp för de barn som är under 8 år. med lägsta dagpenningen. www.facebook.com/foralder/posts/3695991431212...

Men jag har märkt att jag kan sitta och lägga ut länkar som dessa och människor tror inte på det som står ( om de nu ens läser) i alla fall tror de inte på det jag säger. Då ljuger Mig V på sin hemsida, tidningarna konspirerar osv.

• ollie
    ollie skrev 2013-12-21 19:50:13 följande:
    Jag har en väninna som sitter och betalar ut pengar till nyanlända invandrare. Ja, dom får retroaktivt barnbidrag  för alla barn, dessutom får dom bidrag till möbler m.m och även hyran betald (detta är i sthlm). Gratis sjukvård, tandvård, gratis sjukresor m.m
    För några veckor sedan betalade hon ut 200.000 kr till en familj med många barn. Det är väldigt troligt att mannen i familjen gör svartaffärer, men omöjligt att bevisa... så hon får glatt betala ut dom pengarna även fast det finns familjer som behöver dom bättre.....
  • ollie
    mamita64 skrev 2013-12-21 19:59:24 följande:
    Märkligt har hon en speciell plånbok att ta ur då?

För enligt försäkringskassan så är ju inte detta sant. Eller ljuger de på FK, menar du?
    Hon jobbar som avgifshandläggare. Du vet inte mycket du. Tror du att allt finns att läsa på FK?
  • ollie
    Anonym (jaa...) skrev 2013-12-21 20:04:00 följande:
    Jag tror att din väninna ljuger för dig.
    haha...jaaa du, jag önskar det. Men känns det bättre för dig att inte tro på det, så kan vi låtsas att hon ljuger för mig.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare