Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Anonym (ni blåögda) skrev 2013-12-21 01:17:09 följande:
    9 av 10 som kommer till Sverige är ej klassade som skyddsbehövande!! Så sluta med dessa snyfthistorier om krig och elände.
    Googla på "invandring och mörkläggning" så kommer ni kanske bli lite klokare någon gång och sluta leva i "la la land". Kanske...
    Eller så läser du bara om invandring och skippar "mörkläggning", ety det bara kommer att föra dig till siter med rasistiska konspirationsteorier. Bara ett litet vänligt menat tips.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:40:53 följande:
    Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!
    Ett tips om du "hör" något är att ta reda på fakta innan du blir upprörd. Så spar du dig en massa frustration, vrede och "kränkthet".
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:54:59 följande:

Jag har jobbat och betalat skatt i 37 år...... räcker det jämfört med invandrarna som har gjort  - INGET!
    Och du menar att du inte fått något för detta?

">

• Dorian Ertymexx
    Anonym (suck) skrev 2013-12-19 23:00:31 följande:

Du får begära flyktingstatus i ett grannland! Eller skaffa dig en utbildning.
    Heh, som Erik Almqvist (förlåt, han heter förstås Szilág Érik numer) typ!! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 11:03:24 följande:
    Kan inte du också bara flytta tillbaka till Ungern..? Eller Erik kanske kan försörja sig själv, men det är svårare för dig - så du måste bo i generösa bidrags-Sverige för att klara dig..? Obestämd
    Nej, det måste jag inte. Men jag gillar Sverige. I alla fall det mesta av det - en del nyfascistiska minoriteter har jag svårt för, inget personligt menat.
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 11:20:58 följande:
    Spelar det någon roll om en ung, svensk ensam mamma fortsätter att vara hemma med förlängd föräldrapenning i flera år efter att barnet blivit dagismoget..? Eller kan det finnas fördelar med, att hon pushas att skaffa sig en utbildning eller ett jobb, så att hon kan bli självförsörjande så småningom?

Det är lustigt också, att när det gäller svenska hemmafruar, så är det alltid så viktigt att de pushas att lämna barnen på dagis för att det är en "pedagogisk verksamhet". Att det är för BARNENS skull - att de kommer efter annars och får det svårare i skolan. (Vilket är bullshit såklart - INNAN det fanns några dagis fick vi fram stora vetenskapsmän, statsmän och tänkare - det får vi inte längre. Och skolresultaten blir sämre och sämre för varje år, jämfört med de länder som inte har subventionerade daghem.)

Men när det gäller invandrare, så FINNS det plötsligt inga fördelar för barnet med att gå på dagis..? I själva verket är det ju tvärtom: ju förr ett invandrarbarn får vistas i en svensktalande miljö, desto bättre kommer det att bli på svenska språket - som är nyckeln till hela samhället...
    Lustigt det där, för när NI "pushas till att skaffa er utbildning" så skriker ni som stuckna grisar om "åsiktsfrihet".

Vad sägs om att föregå med gott exempel och utbilda dig om saker du diskuterar, innan du kräver det av andra?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-21 14:10:07 följande:
    Åh! Flyktingarna kommer att få det sämre ställt! Vilken innerlig glädje alla ni SD:are måste känna!
    Men vänta nu... var inte meningen att det då skulle bli mer över till skola och vård osv...? Blir det det då? Knappast, nej. Men det kanske man kan skita i så länge man får njuta av lite skadeglädje!

SD skiter i skola och vård. Det är fina ursäkter för att basha invandrare, men vid varje givet tillfälle så röstar SD MOT mer pengar till vård, omsorg och skola, och FÖR skattesänkningar. Ja, kaaanske utom nu när det är nära till val, när SD vill vara litet mer "PK" och positionera sig efter vad medelklassen tycker.

Så genomskinnligt, så populistiskt.
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 16:25:09 följande:
    Va? Jag har en god utbildning. Inte en av prestigeutbildningarna, kanske, men jag har i alla fall ett ansvarsfullt och mycket viktigt arbete.
    Och ändå vet du så litet.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (anonym) skrev 2013-12-21 16:40:10 följande:
    Ser inte riktigt orättvisan där nej, en ung svensk kvinna har haft möjlighet att gå gratis skola tom gymnasiet och vad jag vet finns det inte speciellt många svenska analfabeter som bara gått i skolan 3-4 år. Är väl bara för den unga svenska tjejen att skaffa sig ett jobb.Den unga svenska tjejens föräldrar får väl ställa upp för henne eftersom de tydligen inte informerat henne om preventivmedel och möjligheten till abort, samt inte lärt henne att man först skaffar jobb och sedan skaffar barn.
    Vet att i de där byhålorna där ett visst parti har starka fästen kryllar det av outbildade människor som skaffar barn till höger och vänster med de där killarna som sysslar med att köra runt i gamla Volvos och leva på försörjningsstöd.
    Men URS, man ska ju inte göra abort heller, enligt vissa här, då är man typ rasförrädare eller något liknande.

Och kvinnor skaffa jobb, de ska ju stanna hemma och vara jämställt diskande och matlagande i hemmet. Om SD självt får välja!! Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-21 17:20:03 följande:
    Eftersom alla stiftar lagar till höger och vänster om vem som ska få skaffa barn och vem inte ska få det, så föreslår jag att de som röstar på SD inte ska få skaffa barn! De kan ju föra vidare sin egoism och bitterhet.
    Hahaha, urs, nu är du antidemokratisk, det får man inte vara (såvida man inte är SD-are)!! Drömmer
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare