Inlägg från: EnLitenSvamp |Visa alla inlägg
  • EnLitenSvamp

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Anonym (Linda) skrev 2013-12-20 14:22:20 följande:
    Eller hur?

Jag undrar; hur många av Er som röstar på SD vet vad SD står för? Då menar jag i sin helhet inte invandringspolitiken. Hur många av er är kristna, t.ex.? Hur många av er vet vad folkhemmet innebär? Hur många av er tycker att politiker-snubbar ska få avgöra när det är okej för en kvinna att göra abort? Hur många av er har någon form av ekonomisk kunskap - då tänker jag att ni också kan se att de budgetförslag som SD levererar inte ens har en sanningshalt i sig. Hur många av er har sett Åkesson bli totalmanglad i en debatt - oavsett vilken fråga det handlar om i det större politiska sammanhanget?

Läs på för sjutton.
    /Linda
    Hela ditt inlägg var mer eller mindre OT. 

Men skriv i någon utav dessa trådar om du nu vill ha svar på några funderingar (eller varför inte skapa en egentråd)

https://www.flashback.org/sok/sverige+demokraterna
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • EnLitenSvamp
    Grottmannen skrev 2013-12-22 07:19:14 följande:

Ber om ursäkt för alla stavfel i texten...sitter på telefon den tydligen tycker om att ändra bäst den vill!
    Förstår att det blir fel om man sitter på telefonenKyss

För mig är hela skiten åt helvete. Jag som har jobbat inom röda korset har varit på de flesta flyktingförläggningarna i Stockholms området har sett hur bra de har det medan man ser uteliggare som inte har ett skit. Dessa flyktingar gör inget alls utan de lagas mat åt dem och dukas och de äter och bara lämnar allt sitt skit efter sig och förväntar sig att vi ska plocka undan efter dem (vilket vi gjorde) sa till chefen att det var fel att dem inte lärde sig något men fick givetvis en arg blick och en kommentar att de minsann inte har det lätt. Utöver fri kost och logi så fick givetvis alla gratis SL-kort och gym/simkort. Bra va??
    SD2014
  • EnLitenSvamp
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 17:28:49 följande:
    Tja, du kan ju flytta till Syrien ett tag, sedan fly tillbaka, låtsas vara icke-svensk och leva loppan, om du är så avundsjuk och tror att det är så lätt. Märkligt att så få av er som tror att invandrare lever loppan själva tar chansen att försöka med det tåget.
    Inte ett dugg avundsjuk. Jag och min familj har mer än tillräckligt när det kommer till cash. Började jobba där för jag ville se hur de hade det. Är knappast glad över att mina skattepengar fördelas ut till dem. Visst det vore väl en annan sak om det gällde en biljett hem.
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • EnLitenSvamp
    puss skrev 2013-12-22 18:20:26 följande:

"hem" för alla som är en kostnad?
    utveckla din fråga. 

Tack.
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare