Inlägg från: Anonym (s 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (s 2)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Anonym (Patethic) skrev 2013-12-20 14:44:39 följande:

Jag chansar på Sverige Demokraternas info...
    Nej Göteborgs posten jag bor i Göteborg.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris

I nästan varannan somalisk barnfamilj i Göteborg finns fyra eller
    fler barn under 17 år. Bara en av 25 barnfamiljer i Sverige har
    så många barn.

En ensamstående mamma i Hammarkullen, utan jobb och med
    fyra barn födda mellan 1991 och 2004, är garanterad 19 393 kronor
    i månaden i barnbidrag, flerbarnstillägg, studiebidrag,
    underhållsstöd, bostadsbidrag och försörjningsstöd. Dessutom
    får hon, baserat på behov, hjälp med kostnader för vård och
    medicin, hushållsel, tandvård, förnyelse av husgeråd och
    utrustning i hemmet och "andra godtagbara behov".

Om hon i stället har sex barn bidrar samhället med 23 560 kronor
    plus det behovsprövade biståndet.
  • Anonym (s 2)

Ett folk med tusenårig historia håller på att gå under. Mitt ibland oss.
    I Göteborg år 2007. Högt på listan över skyldiga står somaliska pappor
    som överger sina familjer.

Det svenska bidragssamhället och den stängda arbetsmarknaden
    bidrar till katastrofen, som kan avläsas i grov kriminalitet, utbrett
    missbruk, bidragsfusk, usla skolbetyg, splittrade familjer och skyhög
    arbetslöshet. GP:s reporter Christer Lövkvist berättar i dag den
    dystra historien om de frånvarande fädernas folk.

Att varannan somalisk kvinna inte lever med
    sina barns far.

Att bara tre av tio somaliska ungdomar har
    fullständigt betyg från 9:an.

Att var femte ung somalisk man varit
    misstänkt för våldsbrott.

Att nästan hälften av somalierna hade
    noll i arbetsinkomst 2005.

• Anonym (s 2)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 15:22:59 följande:
    Källa till VAD? Du behöver bara läsa hur debatten går i soctråden här. Det har hänt många gånger att någon ung tjej, 18 år, som äntligen blivit myndig och kunnat flytta ifrån föräldrar/styvföräldrar som terroriserat och tryckt ner henne under hela uppväxten, frågar om hur mycket hjälp hon kan få från soc. Kan hon få möbelbidrag t.ex.?

Och då skriver ett antal Vänner av Ordning alltid, att hon inte behöver något möbelbidrag. Hon får tjäna ihop till sina möbler själv, och under tiden kan hon sova på golvet, typ. Däremot är det aldrig någons om ens ANDAS om att invandrarfamiljerna ska leva utan möbler tills de tjänat ihop till dem själva...

Vi har på något konstigt sätt blivit hjärntvättade till att tycka, att det är viktigare att ta hand om all världens olycksbarn - men inte våra egna...
    Precis.
  • Anonym (s 2)
    msmurphy skrev 2013-12-20 15:26:18 följande:
    Orkar inte läsa den här dumma tråden men vill bara påpeka, eftersom det trots allt finns en liten risk att det inte redan nämnts, att reglerna kring detta ju ska ändras så att man inte kommer kunna få retroaktivt barnbidrag på samma sätt längre. Så ni kan sluta oroa er.
    Jo precis bra, bort med flerbarnstillägget och vårdnadsbidraget också.
  • Anonym (s 2)
    Chetti skrev 2013-12-20 15:04:17 följande:
    Är detta verkligen sant??!! Eller bara ännu en myt som florerar. Hur som helst om denna regel existerar är det inte invandrarens fel utan systemets. Självklart ska man inte barnbidrag retoraktivt tycker jag om man inte bott här innan. Kan någon länka till vart denna infon finns som kan verifiera att det är sant.

Sedan att stora barnfamiljer får högre summor barnbidrag är väl inget konstigt?! Det är så systemet är uppbyggt. Barn är dyra och det är inte så att flerbarnsfamiljer lever mer lyxigt p g a barnbidraget hahahaha

Och håller med dem som säger att det bör vara behovsanpassat. Sätter man in hela barnbidraget på barnets konto då behöver man inte bidraget helt enkelt. Annars kan vi väl alla börja få bostadsbidrag också oavsett inkomst.
    Barnbidraget ska inte vara behovsanpassat.

Högavlönade har också betalat skatt och ska ha barnbidrag.

Vi ska ha en generell välfärd.
  • Anonym (s 2)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 15:34:57 följande:
    Bara tre av tio somaliska ungdomar har godkänt betyg från grundskolan. Sedan kan du räkna vidare på, hur många av dessa som bara har nätt och jämt godkänt, och inte kommer att klara gymnasiet... och än mindre läkarprogrammet. Det där var dumt skrivet av dig.
    Vilken stad bor du i?
  • Anonym (s 2)
    TheCoopers skrev 2013-12-20 14:52:39 följande:

Tycker jag med även om det innebär att vi skulle bli utan
    Väldigt dumt att behovspröva barnbidrag. Jag är för generell välfärd åt alla. Alla betalar skatt och alla får ta del av välfärden.

Blir fler och flera saker behovsprövat så som , fri förskola, universitet, barnbidrag, tandvård för barn, skolmåltider så kommer av incitamenten minska för att många vill ha en hög skatt.
  • Anonym (s 2)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 15:41:44 följande:
    Det svarar jag inte på.
    Om du bor med många somalier bor du antagligen i Göteborg, Katrineholm, Norrköping, Stockholm, Malmö eller Örebro. 
  • Anonym (s 2)
    msmurphy skrev 2013-12-20 15:40:25 följande:
    Eh, flerbarnstillägg får alla som har tre barn eller fler. Knappast bara invandrare som har fler än två barn. 
    Vårdnadsbidraget kan vi gärna ta bort för min del, vad fan ska vi ha det till. Men det finns visst inte i så speciellt många kommuner.
    Varför ska vi ha så höga flerbarnstillägg?

Är oftast inte de mest produktiva som skaffar fler än 3-4 barn.

Varför ska man kunna få nästan 20 000 kr i barnbidrag för 10 barn?
  • Anonym (s 2)
    TheCoopers skrev 2013-12-20 15:52:38 följande:

Tycker du men det tycker inte jag. Jag kan spara barnbidragen åt mina barn och behöver således egentligen inget bidrag. Andra familjer kan knappt få mat för dagen .. de skulle gärna få mitt bidrag.
    Jo men ska vi ha fria skolmåltider?

Ska de som har råd betala 50 % av dagisavgiften alltså ca 6000 kr per unge?

I länder som Storbritanien är det just de familjer på gränsen som har det värst.

Man lever på bidrag så får man ett jobb, o hoppsan där försvann barnbidrag, bostadsbidrag, fria skolmåltider, fria skolkläder, subventionerad barnomsorg, så kan löna sig för familjen att inte jobba. Kostar för mycket att jobba.

Varken vänster eller högern i Sverige vill att vi ska ha för höga trösklar.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare