Väntar sommar/höstbebis i Malmötrakten
Bor i Malmö och har BF 2 augusti enl VUL. Någon mer som bor i trakten och väntar barn sommar/höst? Skulle vara roligt att följas åt :)
Bor i Malmö och har BF 2 augusti enl VUL. Någon mer som bor i trakten och väntar barn sommar/höst? Skulle vara roligt att följas åt :)
Jag har blivit sjukskriven på 50% nu. Läkaren tyckte inte att jag skulle springa i trappor när jag har så ont redan. Chefen blev inte glad men han fick snällt anpassa sig. Får hoppas att det blir bättre framöver. Jag kommer gå till sjukgymnast sen får vi se därifrån vad som behöver göras. Sjukskrivning ska inte påverka föräldrarpenningen. Ens fp baseras på ens månadsinkomst (x12) ta din månadsinkomst x 12 och sedan x0,8 och x0,97. Delar du sen det på 365 får du fram vad du får ut/dag. (Skriver från mobil, därav ihoptryckt inlägg)
Huvudvärk har jag jätte mycket men det beror väll på alla hormonella förändringar. Det där med arbetsgivare är supersvårt, se hur det gick för mig. Sjukskriven 1 vecka till sen arbetslös och det suger för det kommer sänka föräldrapenningen rejält känner jag på mig, Dessutom kommer jag automatiskt bli sjukskriven runt v 20-25 med tanke på att jag väntar tvillingar. Tur mannen tjänar bra med pengar så man inte behöver vara "jätte" orolig. Hoppas det går bättre för er när ni berättar :))
Hej hur mår ni?
Jag är glad för jag går in i v 13 idag :)
Ska göra kub på söndag och ser framemot det. Egentligen mest att få göra ul!
Har ni börjat tänka på när ni ska gå på mammaledigt?
Jag tänkte kanske ta tre veckor den i slutet av juli, jobba augusti sen gå i september - bf är Runt 17/9 för mig