Inlägg från: Anonym (GODA_RÅD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GODA_RÅD)

Hjälp mig med mitt treocomp missbruk!

Din kroniska huvudvärk, du borde be om en helt annan medicin. En som sänker blodtrycket lite grann. Även om du inte har högt så lättar trycket på huvudet och kronisk huvudvärk har en chans att "läka". 

Samtidigt så lägg pengar och tid att gå till en massör. Nackproblem och stela muskler ger också lätt en kronisk huvudvärk. 

Sedan så att sluta cold-turkey är det enda rätta. Men samtidigt som du gör det så börjar du med det jag skrivit ovan. Antingen förklarar du sitsen på jobbet att du kommer bli sjukskriven någon vecka eller så sjukanmäler du dig bara och säger att du är under utredning för din huvudvärk. Det ordnar sig! Låt aldrig någon pliktkänsla stå i vägen för hälsan. 

Har själv lidit av extrem huvudvärk men blodtryckssänkande gjorde stor skillnad, även massagen.
    Nu har jag ont i huvudet kanske en dag/kväll i månaden. Nu måste jag också säga en sak till: kolla tänderna och bettet - gnisslar man eller biter ihop för hårt under natten - då jäklar har man huvudvärk från morgon till kväll. Jag hade också bett som gnisslar under nätterna, men hade inte råd då att skaffa en skena - så jag gick loss på att massera mina käkmuskler fast det gjorde ont. Det hjälpte och nu är det extremt sällan jag gnisslar. 

• Anonym (GODA_RÅD)
    frappa skrev 2014-02-02 13:14:42 följande:

Absolut inte, för vissa kanske.

Hur kan du kalla dig goda råd, och kommer med ett så kasst råd.

Och vad var så kasst med att försöka hitta roten till det onda i första taget?
  • Anonym (GODA_RÅD)
    frappa skrev 2014-02-02 16:23:23 följande:

Roten till det onda?
    Får känslan av att det är stigmatisering här.

Är du ens medveten om att de flesta som är beroende av dessa mediciner, har en smärtproblematik.

Att vilja vara smärtfri, hur är det av ondo?

Sen att vid lång konsumtion, så minskar effekten av medicinen och man får ett beroende.

Av ondo, varför stigmatisera för, vad har du för agenda?

Ditt råd att om endast cold-turkey är det enda rätt, är ett så jävla dåligt råd att jag inte vet vilka ord till att beskriva detta.

Sen för en del så funkar cold-turkey bäst, förnekar jag inte.

Men säga ENDA, då finns det inte ens is på sjön du försöker gå på.

Skäms på dig.

Haha, wow. Ok, du är en sån som väger ord väldigt noga. Men nåväl. 

Det är det enda rätta, baserat på vad TS säger. Hen kan inte trappa ned, eftersom tabletterna skulle inte räcka utan att då behöva mer på recept och då är det fullt ös igen. Därav min kommentar - baserat på vad som erbjudits som info om "fallet". 

Jag vet hur det är att lida av smärta, klart man vill vara smärtfri. Jag motsäger inte dig där. Jag tyckte mig ge råd om hur att ta sig ur helvetet - mer än bara beroendet. 
Svar på tråden Hjälp mig med mitt treocomp missbruk!