Hjälp mig med mitt treocomp missbruk!
Din kroniska huvudvärk, du borde be om en helt annan medicin. En som sänker blodtrycket lite grann. Även om du inte har högt så lättar trycket på huvudet och kronisk huvudvärk har en chans att "läka".
Samtidigt så lägg pengar och tid att gå till en massör. Nackproblem och stela muskler ger också lätt en kronisk huvudvärk.
Sedan så att sluta cold-turkey är det enda rätta. Men samtidigt som du gör det så börjar du med det jag skrivit ovan. Antingen förklarar du sitsen på jobbet att du kommer bli sjukskriven någon vecka eller så sjukanmäler du dig bara och säger att du är under utredning för din huvudvärk. Det ordnar sig! Låt aldrig någon pliktkänsla stå i vägen för hälsan.
Har själv lidit av extrem huvudvärk men blodtryckssänkande gjorde stor skillnad, även massagen.
Nu har jag ont i huvudet kanske en dag/kväll i månaden. Nu måste jag också säga en sak till: kolla tänderna och bettet - gnisslar man eller biter ihop för hårt under natten - då jäklar har man huvudvärk från morgon till kväll. Jag hade också bett som gnisslar under nätterna, men hade inte råd då att skaffa en skena - så jag gick loss på att massera mina käkmuskler fast det gjorde ont. Det hjälpte och nu är det extremt sällan jag gnisslar.