• Dr Mupp

Mammas stora pojke i framåtvänd barnstol...

pluvdo skrev 2013-12-20 17:04:17 följande:

Träffade en väninna häromveckan och åkte bil med henne och hennes treåring (han är väl runt 95-100 cm kanske?) och såg då att han åkte framåtvänd, vilket jag kommenterade lite lättsamt, och då sade mamman att joo han var ju mammas stora pojke nu och oj så duktig som kunde åka framåtvänd och så tog hon på honom bilbältet med den "övre" delen under armarna istället för snett över kroppen och upp över axeln. Och jag bara kände att "men hjälp, det där kan väl inte vara bra?".

Mammas stora pojke kommer dö om det smäller, men hon kanske inte bryr sig. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    pluvdo skrev 2013-12-21 23:49:21 följande:
    Saken är ju den att jag tycker att hon borde veta hur illa det är att låta ungen sitta sådär. Men hon låter honom göra det ändå. För det kan väl ändå inte vara så att hon missat totalt att barn bör sitta bakåtvända och att bältet inte skall sitta över bröstkorgen?
    Om folk verkar dumma, så är det med största sannolikhet dumma. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Mammas stora pojke i framåtvänd barnstol...