• Anonym (Bella)

Samma visa varje år..

Samma visa varje år.. Sitter i sista stund och funderar på dessa julklappar. Slutar på två sätt, antingen blir det för lite eller så blir bonusbarnen överrösta med julklappar. 
    Till sambons son har vi köpt nya Skylanders spelet för 600kr och till hans dotter har vi köpt konsert biljetter till One Direktion i sommar. Hon gillar dom men hon älskar dom inte. Är rädd att det blir för lite men dom har allt och förväntar sig det värsta jämt. 

Tycker ni vi är snåla?

Våran gemensamma son får tågbana..  Han är två år. 

Stora barnen kommer få en Ipad av deras föräldrar att dela på eller om det kommer att bli till alla tre barnbarnen.

• Svar på tråden Samma visa varje år..
  • anyXX

Inte snålt, men jag skulle köpt någon smågrej som hon kan använda direkt. Kanske nåt halsband eller hårspännen, beroende på ålder.... :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • Anonym (fgf)

Jag förstår inte vad detta har att göra med om man är bio- eller bonus?

• Anonym (Bella)
    Anonym (Bella) skrev 2013-12-20 14:04:22 följande:
    Samma visa varje år.. Sitter i sista stund och funderar på dessa julklappar. Slutar på två sätt, antingen blir det för lite eller så blir bonusbarnen överrösta med julklappar. 
    Till sambons son har vi köpt nya Skylanders spelet för 600kr och till hans dotter har vi köpt konsert biljetter till One Direktion i sommar. Hon gillar dom men hon älskar dom inte. Är rädd att det blir för lite men dom har allt och förväntar sig det värsta jämt. 

Tycker ni vi är snåla?

Stora barnen kommer få en Ipad av deras föräldrar att dela på eller om det kommer att bli till alla tre barnbarnen.
    Dom kommer få Ipaden från deras farmor och farfar ser att jag skrev fel...
  • Anonym (@)

Känns mer som skryt "å de får knappt nåt" nej men de får dyra saker av er sen ipad från så vart vill du komma?

• Nellee
    Anonym (@) skrev 2013-12-20 14:13:30 följande:
    Känns mer som skryt "å de får knappt nåt" nej men de får dyra saker av er sen ipad från så vart vill du komma?
    Det är ju farmor och farfar som köper den till barnen. En gemensam present. Tycker inte att det är att skryta. 
    Don't you black or white me
  • sär skriven
    Anonym (@) skrev 2013-12-20 14:13:30 följande:
    600? Är det dyrt?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (@)
    Nellee skrev 2013-12-20 14:17:16 följande:
    Det är ju farmor och farfar som köper den till barnen. En gemensam present. Tycker inte att det är att skryta. 
    Don't you black or white me

Klart det är ungarna får väl det ändå oavsett vem som pyntar
  • Anonym (deras)
    Anonym (Bella) skrev 2013-12-20 14:04:22 följande:

Tycker ni vi är snåla?

Stora barnen kommer att få en Ipad av sina föräldrar. Det låter bra.
  • Anonym (Bella)

Jag skrev fel angående iPaden, den kommer vara ifrån barnens farmor och farfar.
    Jag menade inte att skryta och frågan var med ställd som om det är för snålt för 600kr per barn är inte mycket. 

• Anonym (Lisa)

Det är ju svårt att svara på eftersom summan man lägger på julklappar skiljer sig mellan olika familjer. Beror ju på vad ni har för ekonomi och kanske framförallt hur mycket barnen har fått andra år. Är dom vana med fler/dyrare klappar så kan det ju kännas snopet att "bara" få en i år (om nu inte ekonomin krisar just nu). Själv ger jag min son betydligt fler och dyrare klappar. Men det finns ju dom som tycker att det är fel! Som sagt, beror mest på hur mycket ni brukar ge tycker jag.

• beccagranen

Nej det är inte sbålt, de får väl även oresenter hos den andra föräldern? Däremit kanske tösen med biljetterna hade kunnat få något mindre som hon kan nyttja nu och inte bara vänt in ett halvår på konserten... hur gammal är hon?

• Anonym (Bella)

Det spårade ur som vanligt iallafall till bonusbarnen. De fick en ipad gemensamt, 500kr var, kläder, pyjamas, puzzel, mobilkskal bla av bara sambons föräldrar. våran gemensamma son fick badleksak och puzzel. sen klagar sambons son på att jag ger sonen mer saker till mitt barn än han suck...

• makulerad

Snålt beror väl helt och hållet på hur mycket pengar man har

• Anonym (-----)

Snål är man då man sparar på kronor och ören fastän man inte behöver eller måste.
    Det handlar inte om ett visst antal kronor utan om inställningen.

Gissar att dina barn får bra mycket mer än barn får i ekonomiskt utsatta hem får. Är de föräldrarna jättesnåla?

Svar på tråden Samma visa varje år..