• snobben00

    gravida efter ivf i december 2013

    Hej tjejer!
    Grattis till graviditeterna! Glad
    En del av oss följdes åt under förra hösten.
    Jag blev gravid i somras men fick missfall, nu har jag precis blivit gravid igen och är bara i v.4+5 tror jag.
    Ska meddela positivt graviditetstest först nu på fredag.
    Jag har en fråga till er om borde ha lite koll... när går man på första Vul och kollar hjärtaktivitet och så?
    Går på Akademiska i Uppsala, kanske nån mer som gått där och vet när man brukar få komma?

  • snobben00
    Pemberly skrev 2014-02-24 16:40:20 följande:
    Grattis snobben00! Jag gick på akademiska då vi fick hjälp att få sonen för fyra år sedan och då gjorde vi vul vecka 7
    Var det likadant vid den nuvarande graviditeten? Eller var det en spontangraviditet?
  • snobben00

    Ja, jag tar Lutinus 3 ggr/dag just nu. Börjar oroa mig för att brösten ömmar mindre nu...min förra graviditet slutade ju inte så bra så just nu är det världens pina. Är så rädd att allt ska gå i kras igen.

  • snobben00

    Hade tänkt tona håret nu till helgen men har hört att man ska undvika det under graviditet eftersom gifterna går rakt igenom huden?! Medan andra säger att det inte ska påverka alls. Vissa frisörer vägar till och med att färga håret på gravida. ?. Undrar lite vad som stämmer.,. I så fall borde ju hudlotion, krämer, deo och parfymer som man har på huden också vara skadligt?! Någon som har hört något om det här?

  • snobben00

    Vet att det sändes på tv för några år sedan, någon granskning av våra vanliga kemikalier som finns i skönhetsprodukter och det var visst en ganska skrämmande sanning som kosmetikabranschen inte ens har skyldighet att informera om.
    Dom tog bla urinprov efter hårfärgning där det visade giftrester flera dagar efteråt.
    Sen är det nog stor skillnad på olika produkter... men samtidigt kan man ju inte avskärma sig för allt allt allt!

  • snobben00
    Trollet79 skrev 2014-03-06 15:23:06 följande:
    Idag var vi på MVC och fick lyssna på hjärtljud! :) Hon varnade innan om att det inte är säkert att det går att höra såpass tidigt och att jag inte skulle bli orolig om hon inte hittade något, men efter en stunds letande så fick vi höra tydliga hjärtslag!Hjärta Hon kunde hitta på två ställen men det kan hända att det var från samma eftersom frekvensen var samma... Fantastisk känsla! Nu har vi fem veckor kvar till RUL...
    Åh, vilken härlig känsla det måste ha varit Glad
    Vilken vecka är du i? Har du två små i magen?
    Själv går jag otåligt och väntar på VUL för att ta reda på om allt är som det ska. Är i v.7 bara
  • snobben00
    Trollet79 skrev 2014-03-06 20:32:16 följande:
    Jag går in i v. 15 imorgon! Och ja, det är två! Glad Eftersom det var vårt sista landstingsfinansierade försök så fick vi sätta in två om vi ville och båda klarade sig! Är helt fantastiskt även om vi är lite oroliga över hur man ska lyckas fixa allt...Flört Flera års väntan och sedan två på en gång!
    Vilken vecka ska du på VUL? Jag håller tummarna för att allt ser jättebra ut! Det är eran tid nu!

    Hoppas du också får höra hjärtljud imorgon!! Glad Hon fick leta rätt länge så jag trodde först inte att vi skulle få höra något men tillslut hittade hon det! Hjärtat slog i 150/min.
    V.7+5 tror jag att jag är i när det är dags för VUL.
    Jag är jättenervös!!!
    Kul med tvillingar Solig Hoppas allt får gå fint
  • snobben00
    Sirian skrev 2014-03-06 19:11:03 följande:

    Underbart!
    Jag ska till BM i morgon på ett extrabesök för att mäta HB och då ska jag fråga om hon kan lyssna efter hjärtljuden på bebisarna.
    Vad kul att du också väntar 2 Glad
  • snobben00

    Jag har en liten fråga... jag är i vecka 8 och igår fick vi se hjärtat slå på det lilla russinet.
    Ikväll när jag skrattade högg det till rejält på höger sida ut mot äggstocken.
    Någon som varit med om det? Vid typ skratt, nysning och liknande?

  • snobben00
    taiträ skrev 2014-03-19 06:02:13 följande:
    Ja det har jag varit med om. Även om jag rest mig för fort osv. Det ska tydligen vara helt normalt!

    Skönt att höra, blev jätterädd! Kändes som nån satte en kniv i magen!
  • snobben00
    londonivf skrev 2014-03-19 15:03:07 följande:
    Från samma sida (glömde att klistra in i förra svaret):

    Hugg i magen - Kommer ofta i samband med hosta eller nysningar och ibland när du ska ändra sitt-/liggställning. Riktigt obehagligt men går snabbt över. Även här är det ligamenten som spökar.
    Tack för jättebra info! Glad
  • snobben00

    Ni som har kommit längre än mig, när gör man första UL hos barnmorskan? Jag ska på inskrivning 9 april men funderar på att kanske återvända till Akademiska där jag gjorde IVF för ytterligare VUL om nån vecka eller så eftersom läkaren sa att det var ok om man kände sig orolig.

    Någon av er andra som gjorde mer än ett VUL efter konstaterad graviditet? Bara för att försäkra sig om att det inte avstannat...?

  • snobben00
    Sirian skrev 2014-06-15 17:14:50 följande:
    Nu har tvillingarna kommit! I vecka 29+0 kom de med en väldigt fart. Jag förstod inte att jag hade värkar, utan trodde att jag mest var trött i ryggen. Sedan tilltog dock smärtan och när vi kom in till sjukhuset var det för sent att försöka stoppa värkarna. En timme efter att vi kommit in föddes Astrid och strax därefter kom Hilda.

    Astrid vägde 1450 gram och Hilda 1310. Vi kommer förstås bli kvar på sjukhuset ett bra tag, men de har klarat sig jättebra med tanke på omständigheterna. Jag är dock i något av ett chocktillstånd, allting gick så himla fort och plötsligt är det här hos oss! Det kommer ta tid att smälta det här och oron är stor för att något ska gå fel, men de är så vackra och vi är två väldigt lyckliga föräldrar Hjärta.
    Stort Grattis till flickorna! Baby
  • snobben00

    Grattis till alla små knoddisar som börjar komma nu Solig

    Själv får jag en liten pojk runt 28 oktober och längtar samtidigt som jag är livrädd inför kommande förlossning, både gällande smärtan och att något ska gå snett... men jag hoppas på det bästa

  • snobben00
    Trollet79 skrev 2014-11-19 11:53:48 följande:
    Har inte varit inne här på evigheter! Hoppas alla mår bra!

    Snobben00: Säger grattis då jag gissar att du fått din lille pojk vid det här laget! :)

    Vi mår bra, våran lille tjej och kille är 10 veckor nu! De är underbara och väldigt olika små personer!Hjärta Det har varit rätt kaotiskt att få ihop tillvaron med två små, men börjar kännas lite lugnare nu.

    Hur går det för alla andra?
    Tack Solig Våran pojk har anlänt och är nu 4 veckor gammal. Han kom exakt en vecka före bf och jag trodde han skulle bli en vecka sen.
    Tyvärr har vi alla haft förkylningar som löst av varandra och lillkillen har varit rejält snorig så vi har fått köra med koksalt och nässug och nu har jag blivit ordentligt sjuk med feber och kraftig hosta så min man har fått ta över eftersom jag måste avskärma mig från honom eftersom det kan bli rätt allvarligt om han åker på min hosta när han är så liten. Känns jättejobbigt att inte få vara nära och röra vid honom just nu Gråter
    Jag hoppas på en snabb bättring!
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013