• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sirian
    Sputnik II skrev 2014-01-05 17:00:52 följande:
    Citronvatten är det som funkar här! Men illamåendet är ett mycket välkommet tillstånd! Glad

Håller med! Jag "njuter" av att vara illamående, även om jag förstår att man kanske inte gör det på samma sätt om fem veckor. Min syster blev inlagd på sjukhus för sitt extrema illamående under båda sina graviditeter och när man mår så illa att man måste ligga med dropp i en sjukhussäng under flera veckor förstår jag att man inte förknippar det med någonting positivt. Så illa hoppas jag att det inte blir för min del!
  • nonnitott

Här går det oxå i illamåendetd tecken nu, men aldrig så att jag spytt eller inte kunnat äta, än.... Går i vågor till o från blir värre när jag e hungrig . Bra tips ned citron, det ska jag prova :) Själv har jag små ätit Mariekex o andra lite salta kex, det funkar f mig!

Trollet79: välkommen! jag hade oxå molverk förut, nu kommer det bara lite ibland.

• Sputnik II
    Sirian skrev 2014-01-05 17:14:55 följande:

Håller med! Jag "njuter" av att vara illamående, även om jag förstår att man kanske inte gör det på samma sätt om fem veckor. Min syster blev inlagd på sjukhus för sitt extrema illamående under båda sina graviditeter och när man mår så illa att man måste ligga med dropp i en sjukhussäng under flera veckor förstår jag att man inte förknippar det med någonting positivt. Så illa hoppas jag att det inte blir för min del!
    Nä fy, det lät jobbigt! Hoppas att du slipper det. {#emotions_dlg.flower}
  • Visan

Självklart är illamående välkommet här också men när det blir så pass starkt så manår svårt att äta men samtidigt blir sämre när man blir hungrig så är det inte det mysigaste. :)

• Pemberly

Vissa maträtter kan jag omöjligt få i mig men som tur är så finns det en hel del som går bra. Min erfarenhet även från mina tidigare graviditeter är att det bästa är att aldrig bli hungrig så vi har handlat hem en massa mellanmål till mig så som skorpor, nyponsoppa, yoghurt mm som jag kan stoppa i mig mellan måltiderna. Idag har jag dessutom tagit postafen och då mår jag betydligt bättre och känner bara lite illamående.

• Sunboost

Nonnitott: Jo, det förstår jag då. Tur att ni kan få göra mycket på klinik närmare er :) Nu när det varit mycket ledighet har det funnits all tid i världen att tänka och känna, på så vis blir det nog bra när vardagen kommer igång igen. Annars blir väntan galet lång

Jag är galet trött och fattar inte hur det ska gå och jobba. Kom hem från jobbet i fredags och slocknade kl 17, hela gårdagen var jag däckad och tröttheten är inte mindre nu illamåendet har jag dock klarat mig rätt bra Nonnitott: Jo, det förstår jag då. Tur att ni kan få göra mycket på klinik närmare er :)

Nu när det varit mycket ledighet har det funnits all tid i världen att tänka och känna, på så vis blir det nog bra när vardagen kommer igång igen. Dock är jag galet trött och fattar inte hur det ska gå och jobba. Kom hem från jobbet i fredags och slocknade kl 17, hela gårdagen var jag däckad och tröttheten är inte mindre nu ;) illamåendet har jag dock klarat mig rätt bra ifrån och nu när jag känner mig gravid på riktigt så år jag bara glad att slippa illamåendet

• Sirian

Trots att jag inte har kräkts så har jag redan gått ner två kilo sedan innan jag startade IVF-behandlingen, förmodligen för att jag har svårt med många livsmedel. Äter mycket frukt, grönt och naturell yoghurt.
    Är ganska spinkig i vanliga fall, så det känns lite konstigt att gå omkring med skärp i byxorna när man förväntat sig att börja svälla! Men jag ska inte ropa hej, det slutar väl med att jag går upp 30 kg under graviditeten ;).

• Sunboost

Oj, vad konstigt i lägget ovan blev. Delvis kopierat sig... Hmm... :-/

Välkommen hit Trollet!

• Coors

Hej allihoppa! Nu har jag inte läst hela tråden... Men får man hoppa in här? Hade testdag den 28/12 och efter tre till tester börjat förstå att vi är gravid. har ett barn på tre år som också blev till med IVF. Ska ringa Falun kliniken imon, där vi går och berätta :)

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013