Hur skulle du hantera om den du dejtar bytt kön?
Om det låg i historien, och personen var attraktiv, så skulle jag inte bry mig om att personen fötts annorlunda. Jag ser faktiskt inte vad det spelar för roll, om personen ändå ser ut helt "vanlig" ut. Har jag fallit för personen, och det enda som ändrats är informationen, inte personen i sig, så tror jag inte jag skulle ha brytt mig. Skulle inte känna mig "lurad" såvida inte personen medvetet dolt det länge för mig (t ex genom att undvika svara på frågor om barndomen).
Däremot skulle jag tycka det var svårt ifall jag hade en partner som ville genomgå könskorrigerande behandling - det kommer vara en lång tid, kanske för alltid, som personen helt enkelt ser androgyn ut och androgynitet är avtändande för mig. Det hade varit ungefär som att höra ett ens partner ville ändra sitt utseende till något man tycker är jättefult. Men själva känslan, att identifiera sig som något annat än det man är född som, kan jag absolut sympatisera med. Jag rår tyvärr inte för att även om jag tänder på både män och kvinnor, så tänder jag inte på mellanting. :/