lykantrophona skrev 2014-08-24 14:44:59 följande:
Man gör det som är bäst för personen. Nu är det inte möjligt att operera om folk till bilar eller hästar, så det är en helt irrelevant fråga. Men om det vore möjligt, och man på så sätt räddade liv, då skulle jag vara för det.
Sen är det lite lustigt att du tar upp "känner sig som djur" - för jag gör det. Jag vägrar användas som ett exempel när folk vill diskriminera transpersoner. Min existens gör inte deras existens mindre värd!
Du ÄR ju rädd för att bli "lurad" av transmän. Då föreslår jag att du helt enkelt frågar innan du ligger med någon. Din rädsla är ditt ansvar, inte transsexuellas. Det finns många jag vägrar ligga med, t ex idioter, därför försöker jag utröna hur det ligger till med den saken innan jag går till sängs. Jag ligger inte med någon och sedan hävdar att hen lurade mig bara för att hen inte berättade på första dejten om sina SD-sympatier och bristande IQ. :P
Och så upprepar jag som vanligt: kalla inte transmän för "omopererade kvinnor". Det är ungefär lika korkat som att kalla kineser för "tjing-tjongmän". Löjligt, onödigt och kränkande. Menar du transmän så säger du transmän.
Ojsan, ja det var ju märkligt att jag skrev det där om djuren och att det passade in på dig!
Såg om det på programmet "Outsiders". Kan inte fatta det heller men det är ett annat ämne.
Det är ju heller ingen som kan "drabba" mig.
Läste en blogg förut men tappade bort den och kan inte minnas vad den hette. Det kanske var din... vem vet.
Jag lever i ett flerårigt förhållande med en man så det är ingen risk att jag skulle hamna i fel säng, känns tryggt.
Tycker inte din liknelse är relevant.
"Tjingtjongmän", varför skulle jag säga det?
Den andra ÄR ju faktiskt en omopererad kvinna vad du än kallar människan.