• Anonym (less)

Kan ni inte sluta med att envisas att chokladbollar heter negerbollar?

Jag blir så less. Är med i en grupp på Facebook där samma sak som ofta kommer upp här, har kommit upp igen. Vissa envisas med att det heter negerboll. De har alltid sagt så och då ska det heta så. De kan verkligen inte lära om, utan är helt obildbara, och envisa som synden.

Vad är det för fel på dessa människor? Varför måste man hålla fast vid sådant som man vet kränker andra? Får ni något slags maktrus av det? Eller kanske en adrenalinkick?

Kan ni inte bara sluta?

• Svar på tråden Kan ni inte sluta med att envisas att chokladbollar heter negerbollar?
  • Frontline

Jaha en negerbollstråd till...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • asta66
    Anonym (less) skrev 2013-12-21 09:17:52 följande:
    Jag blir så less. Är med i en grupp på Facebook där samma sak som ofta kommer upp här, har kommit upp igen. Vissa envisas med att det heter negerboll. De har alltid sagt så och då ska det heta så. De kan verkligen inte lära om, utan är helt obildbara, och envisa som synden.

Vad är det för fel på dessa människor? Varför måste man hålla fast vid sådant som man vet kränker andra? Får ni något slags maktrus av det? Eller kanske en adrenalinkick?

Kan ni inte bara sluta?
    Och varför tjatar du om det?
  • Anonym (less)
    Frontline skrev 2013-12-21 09:30:06 följande:
    Jaha en negerbollstråd till...

Ja!

Kan du förklara vad du vinner på att inte lära om och lära rätt? Ökar adrenalinet? Mår du bra av att kränka andra? Eller vad handlar det om? Gillar du även att kränka andra på andra sätt?
  • Helly

Vad är det för fel på folk som stör sig på att man kallar ett bakverk för negerboll? Det är lika omoget som att gnälla på att man säger "vaniljstång" eller "hallongrotta" med motivieringen att det är sexistiskt. Jag kallar aldrig människor för negrer, men negerbollen är en negerboll och så länge man säger det på ett neutralt och trevligt vis, vad är problemet?

Sluta vara så förbaskat lättkränkt.

• Anonym (less)
    asta66 skrev 2013-12-21 09:32:01 följande:
    Och varför tjatar du om det?
    Så du menar att man ska vara tyst och låta andra kränka sina medmänniskor? Försvarar du även mobbare och tycker att mobbningsoffren får hålla truten och skylla sig själva?
  • asta66
    Anonym (less) skrev 2013-12-21 09:34:24 följande:
    Så du menar att man ska vara tyst och låta andra kränka sina medmänniskor? Försvarar du även mobbare och tycker att mobbningsoffren får hålla truten och skylla sig själva?
    Du klagar över alla trådar i ämnet och startar en ny. Då är det nåt som inte stämmer.

Jag har aldrig försvarat mobbare men väljer att fokusera på reella problem.
  • Anonym (less)
    Helly skrev 2013-12-21 09:33:12 följande:
    Vad är det för fel på folk som stör sig på att man kallar ett bakverk för negerboll? Det är lika omoget som att gnälla på att man säger "vaniljstång" eller "hallongrotta" med motivieringen att det är sexistiskt. Jag kallar aldrig människor för negrer, men negerbollen är en negerboll och så länge man säger det på ett neutralt och trevligt vis, vad är problemet?

Sluta vara så förbaskat lättkränkt.
    Vad är kränkande med vaniljstång eller hallongrotta menar du? Känner du många som tar illa vid sig av orden vanilj och hallon??

Neutralt? Inte en chans.

Jag är inte kränkt men jag känner andra som blir det. Mår du bra av att medvetet kränka andra? Vill du att andra medvetet ska kränka dig?
  • Frontline
    Anonym (less) skrev 2013-12-21 09:32:56 följande:
    Ja!

Kan du förklara vad du vinner på att inte lära om och lära rätt? Ökar adrenalinet? Mår du bra av att kränka andra? Eller vad handlar det om? Gillar du även att kränka andra på andra sätt?
    Vadå lära om lära rätt, jag har ju en gång fått lära mig att det heter negerboll så då kör jag på det.

Snart får man väl inte baka pepparkaksgubbar hemma om inte pepparkaksdegen är vit förstås...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • mjäk
    Frontline skrev 2013-12-21 09:40:28 följande:
    Vadå lära om lära rätt, jag har ju en gång fått lära mig att det heter negerboll så då kör jag på det.

Snart får man väl inte baka pepparkaksgubbar hemma om inte pepparkaksdegen är vit förstås...
  • asta66
    Frontline skrev 2013-12-21 09:40:28 följande:

Ha ha. Jag undrar varför det går bra med judebröd och finska pinnar.
Svar på tråden Kan ni inte sluta med att envisas att chokladbollar heter negerbollar?