• ljungen78

    Clearblue digital m veckoindikator visar fel - OROLIG!!

    Hej,

    Nu måste jag skriva av mig och få lite input....

    Är alldeles nyligen gravid med mitt andra barn - testade positivt för en vecka sedan. Tror att jag hade ägglossning någon gång mellan den 27-30 november och har låååång och ganska oregelbunden cykel, typ 35-45 dagar. Testade alltså positivt för prick en vecka sedan, först med vanligt cb som visade svagt svagt plus och sen med cb veckoindikator som visade gravid 1-2 (hade då hållt mig typ 5-6 timmar). Blev såklart superglad och går och letar symptom hela tiden. Hade lite ömma bröst i ett par dagar mitt i veckan men sen försvann det. Har molvärk och mkt flytningar och är trött (men det kan lika gärna bero på att det är hektiskt på jobbet... )

    I morse testade jag hur som helst en gång till med cb veckoindikator, dvs prick en vecka sedan sist eftersom jag oroat mig lite över att ömheten i brösten försvunnit och ville få bekräftat att jag är längre gången. Det skulle jag inte ha gjort - testet visar fortfarande Gravid 1-2. Nu är jag istället JÄTTEOROLIG att det är ett mf på gång. Om äl stämmer borde jag iaf vara i vecka 5+. 

    Kan tillägga att jag somnade i soffan igår kväll för att jag var så trött, och vaknade strax före 3 i natt. Då gick jag på toa och drack en massa vatten eftersom jag var sjukt törstig. Testet i morse gjorde jag sedan klockan 8. Inte för att jag tror att det kan ha påverkat jättemkt, men man greppar ju efter halmstrån i detta läge... 

    Ringde KK akut och pratade med en sköterska där - hon sa att de inte befattar sig med cb och att hon alltså inte kunde uttala sig om just det. Men att det inte är konstigt att symptom kommer och går och att det är väldigt tidigt än så länge och svårt att säga ngt alls. Har tid för vul den 2/1 - men det är outhärdligt länge t dess. Just nu önskar jag att jag aldrig hade tagit det jäkla testet i morse :-/ samtidigt som det kanske är skönt att vara förberedd för det fall det nu är mf....

    Ngn som varit med om liknande? Tacksam för all input som finns - både bra och dålig...

  • Svar på tråden Clearblue digital m veckoindikator visar fel - OROLIG!!
  • MissPink
    Nimah skrev 2014-03-02 15:05:09 följande:
    Åh grattis miss pink och miap01! Det betyder att man kan ignorera den där veckoindikatorn då. Ska försöka glömma den och fokusera framåt. Går det så går det. Går det inte den här gången heller är den ändå inget som ett sånt där digitaltest kan förutspå! Så glad för er skull :)
    Nej tyvärr är det inget som dom kan göra förutom att oroa en mera. Så det låter klokt att strunta i testerna och blicka framåt! Så glad för din skull också ;)
  • MissPink
    Ljusgläntan skrev 2014-03-02 17:27:14 följande:
    Jag fick 2-3 för en vecka sedan och tog ett nytt igår som fortfarande visar 2-3 veckor. Ska testa igen nästa vecka och hoppas det ökat till 3+...
    I vilken vecka är du? Vet att det är svårt men försök att strunta i att göra ett nytt test nästa vecka. Får du inte svaret du vill ha så blir du bara mer orolig och nervös! Håller dock tummarna för dig! 
  • Ljusgläntan
    MissPink skrev 2014-03-03 12:12:24 följande:
    I vilken vecka är du? Vet att det är svårt men försök att strunta i att göra ett nytt test nästa vecka. Får du inte svaret du vill ha så blir du bara mer orolig och nervös! Håller dock tummarna för dig! 
    Tack för svar. Är i vecka 6 nu...
  • MissPink

    Förstår att du är orolig. Men då ska du väl på inskrivning snart? Be om att få göra ett tidigt ultraljud och berätta om din oro och om testerna. Det gjorde jag och fick gå på tidigt ultraljud i vecka 8 (7+2). Det är mkt bättre än att slösa pengarna på alla dessa tester son visar nåt helt galet. Vi båda två skulle egentligen ha slutat testa efter vårat pluss! Det finns även ultraljud att göra privat ifall bm säger nej. Kostar ca 600kr har jag sett, lite dyrt men då slipper du ju som sagt slösa pengarna på testerna som kanske visar det du vill. På ultraljudet så får man se hjärtat ticka

  • Ljusgläntan
    MissPink skrev 2014-03-04 03:02:24 följande:

    Förstår att du är orolig. Men då ska du väl på inskrivning snart? Be om att få göra ett tidigt ultraljud och berätta om din oro och om testerna. Det gjorde jag och fick gå på tidigt ultraljud i vecka 8 (7+2). Det är mkt bättre än att slösa pengarna på alla dessa tester son visar nåt helt galet. Vi båda två skulle egentligen ha slutat testa efter vårat pluss! Det finns även ultraljud att göra privat ifall bm säger nej. Kostar ca 600kr har jag sett, lite dyrt men då slipper du ju som sagt slösa pengarna på testerna som kanske visar det du vill. På ultraljudet så får man se hjärtat ticka


    Fick gravid 3+ idag så nu slutar jag testa!!

    Tack för dina tips!
  • LadyBond

    Grattis till alla gravida och ledsen med er som fick missfall.

    CB med veckoindikator visar inte helt hundra och det står i pappret som kom med den.
    Vissa plussar innan BIM och andra inte förrän hela tre veckor efter med CB. Så den kan visa olika rätt länge.
    Man ska ta veckorna den säger med en nypa salt. 

    HCG -gravidhormonet ökar olika fort hos alla men vanligen så stämmer det rätt/hyfsat bra för flertalet.
    Sen visar den bara upp till 5 veckor tror jag det var och efter vecka 16 så drar HCG neråt igen.. så då ska jag testa igen och se vad den säger. Om jag kommer ihåg. 

    Är med i vecka 12 och gillar inte att CB drar så stora växlar på hur träffsäkert det är och gör massor med gravida oroliga i onödan. 


  • hoppashoppas

    Jag vet att jag ska vara i vecka 6 nu om man räknar med min mens första dag. Men enligt clearblue står det bara v 2-3 vad innebär det?????


    ljungen78 skrev 2013-12-21 09:50:59 följande:
    Hej, Nu måste jag skriva av mig och få lite input.... Är alldeles nyligen gravid med mitt andra barn - testade positivt för en vecka sedan. Tror att jag hade ägglossning någon gång mellan den 27-30 november och har låååång och ganska oregelbunden cykel, typ 35-45 dagar. Testade alltså positivt för prick en vecka sedan, först med vanligt cb som visade svagt svagt plus och sen med cb veckoindikator som visade gravid 1-2 (hade då hållt mig typ 5-6 timmar). Blev såklart superglad och går och letar symptom hela tiden. Hade lite ömma bröst i ett par dagar mitt i veckan men sen försvann det. Har molvärk och mkt flytningar och är trött (men det kan lika gärna bero på att det är hektiskt på jobbet... ) I morse testade jag hur som helst en gång till med cb veckoindikator, dvs prick en vecka sedan sist eftersom jag oroat mig lite över att ömheten i brösten försvunnit och ville få bekräftat att jag är längre gången. Det skulle jag inte ha gjort - testet visar fortfarande Gravid 1-2. Nu är jag istället JÄTTEOROLIG att det är ett mf på gång. Om äl stämmer borde jag iaf vara i vecka 5+.  Kan tillägga att jag somnade i soffan igår kväll för att jag var så trött, och vaknade strax före 3 i natt. Då gick jag på toa och drack en massa vatten eftersom jag var sjukt törstig. Testet i morse gjorde jag sedan klockan 8. Inte för att jag tror att det kan ha påverkat jättemkt, men man greppar ju efter halmstrån i detta läge...  Ringde KK akut och pratade med en sköterska där - hon sa att de inte befattar sig med cb och att hon alltså inte kunde uttala sig om just det. Men att det inte är konstigt att symptom kommer och går och att det är väldigt tidigt än så länge och svårt att säga ngt alls. Har tid för vul den 2/1 - men det är outhärdligt länge t dess. Just nu önskar jag att jag aldrig hade tagit det jäkla testet i morse :-/ samtidigt som det kanske är skönt att vara förberedd för det fall det nu är mf.... Ngn som varit med om liknande? Tacksam för all input som finns - både bra och dålig...

  • MissPink
    hoppashoppas skrev 2014-03-06 14:06:13 följande:
    Jag vet att jag ska vara i vecka 6 nu om man räknar med min mens första dag. Men enligt clearblue står det bara v 2-3 vad innebär det?????
    Det innebär att det är helt normalt och att du inte har nånting att oroa dig över. Är du i vecka 6 så är du förmodligen i 5+x nånting. Så det stämmer att det var ca 5 veckor sedan befruktningen.
    Du har ingeting att oroa dig över!
  • LadyBond

    e=72687035][quote-nick]hoppashoppas skrev 2014-03-06 14:06:13 följande:[/quote-nick]Jag vet att jag ska vara i vecka 6 nu om man räknar med min mens första dag. Men enligt clearblue står det bara v 2-3 vad innebär det?????[/quote]

    Att den inte är så exakt. Att den visar olika för alla. Eftersom alla får olika mycket hormoner hcg i början. Att du inte ska lita på den.

    Känner du dig ändå osäker.. testa igen om en ,två veckor.


    ladybond.se/ Someone told me I was delusional, I almost fell of my unicorn
  • Försökermedivf

    Nu ska jag skriva ett positivt inlägg för dem där veckorna slår om sent.

    Testade enligt nedan (och veckorna stämmer på pricken då jag gjort IVF)

    v 5+2 - Gravid 1-2

    v 5+3 - Gravid 2-3

    v 6+0 - Gravid 2-3

    v 6+1 - Gravid +3

    Idag i v 7+6 har jag varit på VUL där allt såg fint ut. Hjärtat slår som det ska och storleken stämmer överens med 7+6.

    Kommer aldrig mer ta test med veckoindikator då det enbart gett mig en fruktansvärd ångest. Att jag dessutom antecknat exakt när det slog om med sonen och därmed hade något att jämföra med gjorde inte saken bättre.

    Men, för alla som oroar sig och läser varenda tråd som finns om detta - det är inte kört!

  • Grustradgarden
    Försökermedivf skrev 2020-06-30 12:56:23 följande:

    Nu ska jag skriva ett positivt inlägg för dem där veckorna slår om sent.

    Testade enligt nedan (och veckorna stämmer på pricken då jag gjort IVF)

    v 5+2 - Gravid 1-2

    v 5+3 - Gravid 2-3

    v 6+0 - Gravid 2-3

    v 6+1 - Gravid +3

    Idag i v 7+6 har jag varit på VUL där allt såg fint ut. Hjärtat slår som det ska och storleken stämmer överens med 7+6.

    Kommer aldrig mer ta test med veckoindikator då det enbart gett mig en fruktansvärd ångest. Att jag dessutom antecknat exakt när det slog om med sonen och därmed hade något att jämföra med gjorde inte saken bättre.

    Men, för alla som oroar sig och läser varenda tråd som finns om detta - det är inte kört!


    TACK! Jag har också gjort ivf och sitter här på 5+1 och får inte 3+, bara 2-3. Får sån jäkla ångest! Skönt att veta att det gått bra för dig. :) har vul om 3 veckor idag.. det är la bara att vänta dit. Tyvärr har jag haft både rosa och brunt på pappret, så jag vågar inte hoppas. Förhoppningsvis kan det ha med lutinus att göra. :)
  • Försökermedivf
    Grustradgarden skrev 2020-09-16 05:59:46 följande:

    TACK! Jag har också gjort ivf och sitter här på 5+1 och får inte 3+, bara 2-3. Får sån jäkla ångest! Skönt att veta att det gått bra för dig. :) har vul om 3 veckor idag.. det är la bara att vänta dit. Tyvärr har jag haft både rosa och brunt på pappret, så jag vågar inte hoppas. Förhoppningsvis kan det ha med lutinus att göra. :)


    Håller tummarna för dig, vilken fasa det är att vänta!

    Min läkare var så irriterad på veckotesterna när jag berättade om hur orolig jag varit. Enligt henne var det vanligt att det inte slog om när det borde.

    Hoppas tre veckor flyger fram så att du får ett svar snart <3
  • Grustradgarden
    Försökermedivf skrev 2020-09-16 09:02:08 följande:

    Håller tummarna för dig, vilken fasa det är att vänta!

    Min läkare var så irriterad på veckotesterna när jag berättade om hur orolig jag varit. Enligt henne var det vanligt att det inte slog om när det borde.

    Hoppas tre veckor flyger fram så att du får ett svar snart <3


    Tack! Vul idag, 8+1 och allt såg fint ut! Hon mätte den till 16 mm, som tydligen är bra! Skulle aldrig rekommendera någon att testa med cb digital veckoindikator! Varit SÅ orolig.
  • Försökermedivf
    Grustradgarden skrev 2020-10-07 14:59:38 följande:

    Tack! Vul idag, 8+1 och allt såg fint ut! Hon mätte den till 16 mm, som tydligen är bra! Skulle aldrig rekommendera någon att testa med cb digital veckoindikator! Varit SÅ orolig.


    Hurra! Stort grattis!!

    Precis, tänk vilken ångest man haft helt i onödan. I stället för att få känna glädje.
  • annaveronika84
    Grustradgarden skrev 2020-09-16 05:59:46 följande:

    TACK! Jag har också gjort ivf och sitter här på 5+1 och får inte 3+, bara 2-3. Får sån jäkla ångest! Skönt att veta att det gått bra för dig. :) har vul om 3 veckor idag.. det är la bara att vänta dit. Tyvärr har jag haft både rosa och brunt på pappret, så jag vågar inte hoppas. Förhoppningsvis kan det ha med lutinus att göra. :)


    Hej, hoppar in lite sent här. Jag har sån ångest för att jag bara får 1-2 veckor på digitalt och väldigt svaga streck på rfsu. Men hur räknar man vilken vecka man är i när jag gjort ivf?
  • annaveronika84
    Trollis1987 skrev 2021-02-10 17:11:36 följande:

    Jag är gravid med femte barnet och fick denna graviditet 1-2 i nästan 3 veckor. Så fuck dom testen!


    Hur menar du då i tre veckor? När började du testa?
  • Grustradgarden
    annaveronika84 skrev 2021-02-10 17:06:22 följande:

    Hej, hoppar in lite sent här. Jag har sån ångest för att jag bara får 1-2 veckor på digitalt och väldigt svaga streck på rfsu. Men hur räknar man vilken vecka man är i när jag gjort ivf?


    Vid ivf räknar man senaste mensens första dag som två veckor före insättningen.

    Jag fick som sagt aldrig 3+ på mina tester och jag är idag i v 27. :) testa inte mer!
  • Trollis1987
    annaveronika84 skrev 2021-02-10 18:28:05 följande:

    Hur menar du då i tre veckor? När började du testa?


    Var i v4 typ när jag började. I v 6+4(efter vul) gjorde jag ett sista digitalt och då visade det 2-3. Då hade jag fått 1-2 i 3 veckor. Jag borde fått 3+ i vecka 7. Men nä. Dom testen känns inte jättetillförlitliga.
Svar på tråden Clearblue digital m veckoindikator visar fel - OROLIG!!