Kattunge som flåsar efter lek?
Har en kattunge som är lite mer än 4 månader. När han har lekt och sprungit ett bra tag så flämtar han, som en hund gör. Är det normalt?? Han verkar frisk och äter som han ska annars....
Har en kattunge som är lite mer än 4 månader. När han har lekt och sprungit ett bra tag så flämtar han, som en hund gör. Är det normalt?? Han verkar frisk och äter som han ska annars....
På vilket sätt har han lekt? Själv eller med någon?
Då han har en syster och vi har två barn som leker med dom så är det när han lekt med dom. Just nu har dom sprungit runt i huset länge med ett snöre....så det är när han leker med dom....
Det är väl normalt att de hässjar efter lek osv. Jag har haft katter hela mitt liv och när de lekt länge o väl flåsar de
Ok, tack Då kan jag känna mig lugn
Tänkte bara för att jag ser aldrig systern göra så.....men då vet jag att det är helt ok.
En av mina katter flåsade som värsta hunden när den var yngre och lekte. Det gick över när den växte upp. Jag skulle inte bekymra mig om det.
Kan vara astma också.. Har haft många kattungar i mitt liv men jag hade bara en en gång som flåsade efter han ansträngt sig. Han hade astma.
Nä, han flåsar inte för minsta lilla, utan det är när dom springer varv på varv i vårat hus.....sen klart att jag fortsätter ha koll på honom. Men nu känner jag mig ganska lugn att det inte är nåt...Tack!!
Små katter (och små barn) har ingen uppfattning om hur mycket och hur vilda lekar som är lagom. Lär dina barn att när katten börjar flämta är det ett tecken på att det är dags att ta det lite lugnt en stund. Katter är kortdistansare av naturen och orkar liksom inte springa hur länge som helst, även om det är roligt.
En av mina katter gjorde likadant när jag brukade springa genom lägenheten med en fjäderpinne (som det låter = en pinne med en fjäder längst ut i änden). Jag brukade hissa upp pinnen i luften så att hon fick hoppa efter den och efter en stund blev hon trött av allt bus, som resulterade i att hon började flåsa.
Fullt normalt.