Dexter dot com skrev 2014-02-02 09:17:28 följande:
Jag förstår att det inte är lätt att hitta en bra och pålitlig medryttare och just därför förstår jag inte varför man vill ha betalt när man faktiskt hittat en? Hästen står idag 2-3 dagar i veckan eftersom han inte hittat någon som är beredd att betala vilket innebär att han både går miste om dom pengar han vill ha och att hästen motioneras....
Visst är det upp till var och en men min fråga var om det var vanligt.
Tror faktiskt många kvällsarbetande gladeligen skulle låta deras hund hellre ligga i din soffa och mysa än ligga ensam hemma och inte skulle dom kräva dig på pengar för det ;)
Tyvärr så har alla icke betalande varit sådana som inte går att lita på, som skapar mer problem än hjälp. Skulle jag hitta guldkornet jag skulle önska behövs heller ingen betalning då det verkligen blor en avlastning och någon jag litar på som får njuta av min dyra, väluppfostrade, välridna,försäkrade häst.
Som hästägare står jag för all risk. Kanske den som vill ha pengar onte tycker det är så farligt att låta hästarna vila några dar i veckan, de blir iaf inte sönderridna och hen vet att hästarna behöver tillsyn varje dag, inte ngt som dyker upp på sms kl 21.