Flytta ihop?
Jag har varit separerad från dotterns pappa i drygt 3 år nu. Efter ett halvår började jag lite lätt dejta en kille men ingen min dotter blev introducerad för i den meningen. Hon var bara 2 år då så någon gång var hon med ute på promenad och somnade i vagnen men jag sa att det bara var en vän.
Sedan efter ytterligare ett halvår kände jag att efter 10 år med min dotters pappa var jag nog inte redo att dejta så vi gjorde slut. Behövde tid att landa.
Efter 6 månader saknade vi varandra igen och vi började dejta mer frekvent och efter några månader introducerades han som min pojkvän för dottern, som då var drygt 3 år...
Av olika skäl var vi tvugna att separera igen efter ett år ihop (dock inte pga bråk eller att vi inte tycker om varandra utan yttre orsaker) men vi bodde ju aldrig ihop och umgicks mycket kvällstid utan dottern för att ta det lugnt.
Nu ytterligare ett år senare. Dottern är nästan 5 vid detta laget, kan vi börja ses igen. Hon gillade honom jättemycket och har pratat lite om honom hela tiden.
Tyvärr gör ju denna "velighet" att jag nu tvekar när det gäller dottern. Hur gör man? Jag har henne på heltid så har svårt att inte låta henne träffa honom alls.
Är det bättre att köra på fullt ut direkt med att flytta ihop (vi har ju inte separerat förut pga att vi inte tycker om varandra utan andra orsaker så vi vet ju att vi trivs ihop) eller ska man ta det extremt långsamt??
Vet att det låter rörigt men vill ha konkreta tips och inte påhopp tack!