• Tobby

försäkringar

Vilka försäkringar har ni o vilka villkor o vad kostar dom på er katt ??

• Svar på tråden försäkringar
  • Tobby
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 21:43:52 följande:

+1
    Samma här. Funderade ett tag på att byta, kollad upp olika bolag men insåg att det finstilta gjorde inte andra försäkringsbolag bättre, bara billigare.
    Det beror helt på vad det finstilta säger ! Vissa saker är så ovanliga o skulle det ske så är det inte problem ekonomiskt för min del
  • Tobby
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 21:41:15 följande:

Läs foruumreglerna.

Det är bara i käsnliga man inte får vara OT smile5.gif
    Däremot är det aldrig tillåtet med personliga angrepp, ett tips inför framtiden.

Inte har då jag gått till personangrepp
  • Tobby
    Majsan70 skrev 2013-12-22 21:29:50 följande:
    Återigen vad som kan gå "fel" och då står man ju utan försäkring. Jag förstår inte varför man skulle göra så faktiskt?
    Ja medvetet o i mitt fall om så skulle ske är det inget problem
  • Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 21:46:28 följande:
    Inte har då jag gått till personangrepp
    Slå alla med häpnad!
    Gör ett undantag!
    Läs det jag skriver!
    Svara sen!
  • Lady Paraplyh

Jag har Agria, 50 000 i veterinärvårdsförsäkring+ 3000 i mediciner, självrisken är 1600+ 15 %. Jag tyckte Agria var bäst, de sänker inte ersättningen då katten blir äldre och jag har vänner som har bra erfarenhet från dem. Dessutom har de en hög veterinärvårdsförsäkring och det känns viktigt för mig.

• Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 21:45:43 följande:
    Det beror helt på vad det finstilta säger ! Vissa saker är så ovanliga o skulle det ske så är det inte problem ekonomiskt för min del
    No shit sherlock?

Så himla ovanliga saker gäller det oftast inte utan kan handla om forl eller en viss typ av hjärtfel, har glömt namnet på det, men det är inte speciellt ovanligt. Det är inte de ovanliga sakerna de förlorar pengar på utan de som är vanliga och de som undantas.

• Tobby
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 21:48:58 följande:
    Slå alla med häpnad!
    Gör ett undantag!
    Läs det jag skriver!
    Svara sen!
    Lägg av nu o svara på frågorna i ts om du ska vara med i tråden ! Du är på mig i två trådar nu ! Inse att vi alla har olika syn på saker o olika förutsättningar
  • Lady Paraplyh

Och så kostaden, det kostar 1000 kronor för min hankatt per år och 1150 för min hona. De är huskatter båda två.

• Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 21:52:29 följande:
    Lägg av nu o svara på frågorna i ts om du ska vara med i tråden ! Du är på mig i två trådar nu ! Inse att vi alla har olika syn på saker o olika förutsättningar
    Precis, inse att vi har olika åsikter och att du inte äger trådarna utan familjeliv. :)
  • Majsan70
    Tobby skrev 2013-12-22 21:48:25 följande:
    Ja medvetet o i mitt fall om så skulle ske är det inget problem
    Kuk för dig då om du vill lägga ut 50000 på ett bräde. Inget jag har kust med i alla fall. Därav att jag har en bra försäkring från det att de är 6 veckor och livet igenom.
Svar på tråden försäkringar