2 el 3 barn? Ni med 1-2 syskon el med tonårsbarn särskilt...,
Jag blir knäpp över att fundera över om vi ska försöka få ett barn till el ej. Jag har två barn, 5,5 och 1,5 år. Sen så har jag en bonusdotter på 11 som är hos oss var tredje helg och längre på sommar- jullov. Det jag funderar mest över är om vi kommer ha råd. Så det jag undrar över är egentligen vad det är rimligt att äldre barn kostar i månaden, tänker när de börjar bli såpass stora så att det ska has mobiler, dator, div aktiviteter och liknande. När de är små barnen så inbillar jag mig att ekonomin inte blir nåt större bekymmer. Undrar också därför med er alla egentligen...vad skulle ni föredragit, ett till syskon men då ha råd med mindre el inget mer syskon och ha råd med mer? Knäppa funderingar kanske men så här går mina tankar. Sen funderar jag förstås också på om jag kommer orka och om man kommer känna sig otillräcklig och som om tiden aldrig kommer räcka till. Finns många nackdelar men ett till litet liv kan ju i grunden bara vara en fördel känns det som och jag känner mig liksom inte riktigt färdig med det här med barn och är rädd att jag ångrar mig om vi iaf inte försöker. Suck.....snälla hjälp mig reda ut detta...,