• Blackfern

Hjälp! Förvaring av viktiga papper.

Vet inte om detta ämne passar här, men all hjälp jag kan få är underbart. Glad

Jag behöver tips om hur man kan förvara viktiga papper.Min far jobbar med försäkringar och har en hel del papper att hålla koll på, problemet är att de ligger överallt och det börjar bli för mycket för att min mor ska stå ut och det tär på hela familjen.

Jag behöver tips på smarta förvaringsutrymmen där papperna ändå är lättåtkomliga dagligen. Pärmar verkar inte så bra i detta fall, och min far har även ont i ryggen så förvaring på golvnivå är nog för jobbigt. 

Någon som har bra tips?  Tacksam för alla svar.

//Oroad dotter.

• Svar på tråden Hjälp! Förvaring av viktiga papper.
  • Arbetsvegan

En skokartong, eller flyttlåda om det är drivor, då ligger de åtminstone på samma ställe.

• nozpa

Vi har sådana eh vet inte ens vad dom heter. Men sådana som står upp med en rygg där man kan ha räkningar etc i. Dokument-någonting. I alla fall. Vi förvarar sådana i överskåpen över garderoberna i vårat sovrum. Då är dom lätta att ta fram när man vill, och man så står det på ryggen på dom vad dom innehåller. "Räkningar, garantier etc."

Är det sjukt mycket så köp ett skåp och ha allt där i. Eller töm en hel garderob och sätt in massor där på hyllorna. Så syns det inte men är nära till hands.

• Mercurialis

Varför är pärmar inte en bra idé? Ingen risk att papper ramlar ur eller kommer i oordning.

Är problemet att viktiga papper inte kommer in i pärmarna, så blir nog resultatet detsamma oavsett vilken förvaringsmodell man väljer.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Nyfiken gul

om papprena hamnar huller om buller kommer ingen förvaring att hjälpa om papprena ändå inte kommer IN i förvaringen. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mercurialis
    Nyfiken gul skrev 2013-12-23 07:30:28 följande:
    om papprena hamnar huller om buller kommer ingen förvaring att hjälpa om papprena ändå inte kommer IN i förvaringen. 
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Blackfern

Frågade honom angående pärmar, men då papperna är viktiga i några få dagar och sedan ska slängas så verkar det vara för bökigt att leta upp i en pärm då det är rätt stor mängd papper att hålla koll på.

I nuläget så ligger papperna inte "huller om buller", de ligger i hyfsat sorterade högar. Problemet är att de ligger utspridda över hela gästsängen som är i samma rum som datorn. De är lättåtkomliga men jäkligt mycket i vägen... 

• Grappa

Hängmappar. Finns nog på granit. Märk dem efter månaden så kan ni kasta allt i mappen Januari i maj?

Svar på tråden Hjälp! Förvaring av viktiga papper.