• vofflan

    Äppelcidervinäger?

    Funkar det? Finns ju både piller och naturell. Jag skulle så gärna gå ner i vikt.

  • Svar på tråden Äppelcidervinäger?
  • Jennie Brunflo

    För mig funkade det inte....inte för min mamma eller syster heller.

    För min frisör (!) funkade det när hon var extremt godis/sötsugen efter hon ätit. Då drack hon en kapsel och suget försvann.

    Det är superäckligt så om du ska testa så tycker jag du ska prova tabletter.

  • Majsan70

    Man kan ju inte bara stoppa i sig en sådan kapsel o sen tro att det skall fixa dagen. MAn måste äta sunt o träna. Det som händer är att äppelcider vinäger hjälper till att öka förbränningen om man ändrar livsstil i övrigt.

    Det rensar ut o renar inifrån och är allmänt bra för kroppen.

  • Velouria

    Jag tror att det funkar för att man blir så äcklad av det att man inte vill äta mer

  • Tussens mamma

    funkar inte. fråga vilken läkare/dietist som helst.
    det enda som funkar för att gå ner i vikt är:

    äta mindre och träna mera...

    / linda

  • sesam77

    Hejsan!

    Äppelcidervinäger kan hjälpa till att göra maten "långsammare" (glykemiska indexet), dvs energin tas inte lika snabb upp och du får inte en lika snabb blodsockeruppgång (och iomdet ett snabbt fall). Detta i sin tur leder till att insulinhalten håller sig på en jämnare nivå.
    Detta skulle så kunna leda till mindre sötsug och mindre risk för att kroppen lagrar in fett (vilket insulin bidrar till)

    Naturligtvis finns inga mirakelmetoder, för det man stoppar i sig måste man ju göra av med - så enkelt är det!

  • proppen

    Jag fick gallkolik av äppecidervinäger-kapslar...STOR varning för dem för det slutade på akuten med tron om att revbenen höll på att spränga ut hela överkroppen!!

Svar på tråden Äppelcidervinäger?