Att förlora sitt barn i vecka 19..
2006-08-20 , jag var 19 år, och förlorade min dotter i v21, tack vare mitt ex som var pappan misshandlade mig så svårt att jag vakna på intensiven och hela sängen var full i blod, som kom från mellan benen. Fick kraftiga värkar och förlöste min dödfödda dotter.
Saphira, idag skulle hon ha varit 8 år.
2012-10-16, fick vi veta att jag var gravid, med min fästman sen 5 år som har 2 döttrar.
var då inne i v8 (7+4), fram till v17, mådde jag illa och hade ångest och var livrädd för missfall. Men då jag var i v18 (17+5) fick jag se henne på ultraljudsskärmen, och då sa barnmorskan att något var fel, och lämnade mig därinne, ensam i mörkret. Killen min var tvungen att jobba, sen komemr hon in med två andra personer, ena var barnmorska sen andra var de också, och då var något fel igen, fattade ingenting...tillsist så skrek jag "Men förihelvette, vad händer?? fattar inte läkarspråk!! Hjälp mig!"
Så ja fick sätta mig i väntrummet och fick träffa en gyn-läkare som sa att de inte kunde hitta min dotters vänstra ben, samt scollios, hennes ryggrad såg ut som ett Z och även ett stort navelbrock. jag frågade ärligt om hon hade någon chans att överleva de 5 månaderna som var kvar till hon var fullt gången.
Och gyn-läkaren sa, "De visste inte om hon skulle överleva alls.." Så valde att ta den där hemska tabletten och avbröt. Tog tabletten den 27e Februari 2013 och den 4e mars blev jag inlagd för att krysta ut henne.
4/3 kl22.52, kom hon efter 15timmars smärta och tårar. Sofia-Lovisa Hagström