• Sassy

Att förlora sitt barn i vecka 19..

2006-08-20 , jag var 19 år, och förlorade min dotter i v21, tack vare mitt ex som var pappan misshandlade mig så svårt att jag vakna på intensiven och hela sängen var full i blod, som kom från mellan benen. Fick kraftiga värkar och förlöste min dödfödda dotter.
    Saphira, idag skulle hon ha varit 8 år.

2012-10-16, fick vi veta att jag var gravid, med min fästman sen 5 år som har 2 döttrar.

var då inne i v8 (7+4), fram till v17, mådde jag illa och hade ångest och var livrädd för missfall. Men då jag var i v18 (17+5) fick jag se henne på ultraljudsskärmen, och då sa barnmorskan att något var fel, och lämnade mig därinne, ensam i mörkret. Killen min var tvungen att jobba, sen komemr hon in med två andra personer, ena var barnmorska sen andra var de också, och då var något fel igen, fattade ingenting...tillsist så skrek jag "Men förihelvette, vad händer?? fattar inte läkarspråk!! Hjälp mig!"

Så ja fick sätta mig i väntrummet och fick träffa en gyn-läkare som sa att de inte kunde hitta min dotters vänstra ben, samt scollios, hennes ryggrad såg ut som ett Z och även ett stort navelbrock. jag frågade ärligt om hon hade någon chans att överleva de 5 månaderna som var kvar till hon var fullt gången. 

Och gyn-läkaren sa, "De visste inte om hon skulle överleva alls.." Så valde att ta den där hemska tabletten och avbröt. Tog tabletten den 27e Februari 2013 och den 4e mars blev jag inlagd för att krysta ut henne.

4/3 kl22.52, kom hon efter 15timmars smärta och tårar. Sofia-Lovisa Hagström

• Sassy
    Anonym (Mamma till ängel) skrev 2014-01-20 09:31:21 följande:

Beklagar verkligen dina hemska upplevelser Rynkar på näsan

Har du fler barn?

Nej, endast änglabarn.

Var gravid i v 5, och fick hemska kramper och blodet bara forsade nerför benen, så fick ett missfall...bara 6 veckor gången :'(
  • Sassy
    Anonym (Mamma till ängel) skrev 2014-01-25 13:19:31 följande:
    Beklagar verkligen Rynkar på näsan

Tack du!

Börjar verkligen ge upp hoppet, men fortsätter kämpa vidare!
    Det finns en klinik för blivande mammor/ kvinnor som genomgått 4 eller fler missfall, och dessa får genomgå tester samt undersöks mycket mer noggrant, men denna finns i England har jag för mig. 

Har pratat med Barnlöshetskliniken i Umeå/Skellefteå och testerna jag lämnade visade att det var inget medicinskt eller fysiskt "fel" på mig, bara att de klagade på min BMI, barnmorskorna alltså. Då vägde jag 68kg, och de kallade mig "fet", trots att jag vet mycket väl att muskler väger mer än fett..

De nekade mig och min sambo endast pga de ansåg att min sambo var oengagerad för att han inte kunde ta ledigt för att göra ett sperma prov, då de endast gav han morgontider. Så just nu så håller jag på ge upp hoppet, då jag blev gravid 2012, så hade jag helt lagt allt med bebisar, graviditet och moderskap på hyllan för att göra viktigare saker, som jobb, körkort osv...och slutade tänka på de helt enkelt, och då jag räknade så var min mens 6 veckor sen, så jag tog ett test, den var positiv, och tog tre test till innan jag fattade att jag verkligen var gravid...Har försökt och försökt att komma in i samma sinnesnärvaro som jag var då, annars tror jag inte de kommer funka, då min mens alltid varit oregelbunden sen jag slutade med min p-spruta, de tog 1 år innan min mens kom igång igen och sen dess har jag alltid haft någolunda regelbundet och vissa månader oregelbundet, sen är det också svårt att tajma in ägglossningen för att förut kände jag ägglossningssmärtor, men de gör ja inte nu typ....räknade att min mens är ca 30-35 dagar mellan varje mens tillfälle, då mensen varar 4-5 dagar, och är ca 11-14 mellan ägglossning och fertila dagar...men kan ägglossningen bli oregelbunden om mensen är de?

Svar på tråden Att förlora sitt barn i vecka 19..