• Anonym (Pax)

Cipralex - minskad lust?

Jag gick från sertralin till cipralex för ca 2 månader sen pga ohanterliga pmds-besvär samt borderlinediagnos. Nu har jag kommit upp på full dos och jag slipper förvisso de värsta besvären med pmds men lusten.... Jag har viss sexuell lust kvar men den är mildare än vanligt. Och jag tycker det är svårare att bli våt och ännu svårare att få orgasm.. :( Finns det någon med samma erfarenheter och fanns det något ni kunde göra för att bli mer som vanligt? Jag har världens snyggaste, sexigaste och fantastiska kille, jag tycker verkligen han är galet tändande, men något förändrades i mig när jag bytte medicin. Känner mig över huvudtaget lite lite mer likgiltig i mitten av själen upptäckte jag för några dagar sen. Högst besynnerligt efter ett helt liv i stora böljande känslor av både positiv och negativ art. Och sertralinet opåverkade mig inte alls på det här sättet... Är tvehågsen. Vill verkligen inte må dåligt igen men vet inte om jag gillar detta 'nya' jag heller. :(

• Svar på tråden Cipralex - minskad lust?
  • Momalicious

Jag åt det i tre år. Fick inga orgasmer under den tiden, trodde inte jag kunde. Lusten och det andra hade jag dock inte problem med.

Svar på tråden Cipralex - minskad lust?