• tjenaforfaan

Piercing i brosk

Tjenare!

Nu är det så att jag blivit lite sugen på att göra en ny piercing i den övre delen i örat - alltså i brosket. Dock är priset hos en tatueringsstudio en bit utanför vad jag känner att jag vill lägga ner.

Där jag tagit innan är på Runy's Frisörer då de använder sig av Blomdahl's piercingsmycken.

Jag har sen tidigare 5 hål i öronen som sitter i örsnibben och uppåt och alla är tagna på samma ställe (Runy's)

Jag har aldrig haft problem efter att de blivit gjorda.  Inte efter att det vart tagna eller senare. 

Så min fundering var - tror ni att det skulle kunna funka att göra piercingen i brosket med pistol?
    Har väldigt bra läkkött och är noggrann med att göra rent.

Självklart finns det alltid risk för infektion och problem, jag vet om det.

• Svar på tråden Piercing i brosk
  • Fjärilslarv

En frisör håller på med hår, en piercare håller med piercingar och en tatuerare tatuerar.
    eller du kanske skulle låta en frisör tatuera dig?
    så nej inga frisörer i närheten av mina öron med pistoler!

Riktiga piercimgsmycken går inte att skjuta in med pistol.

• lilmissredhotts
    Fjärilslarv skrev 2013-12-24 21:46:43 följande:

En frisör håller på med hår, en piercare håller med piercingar och en tatuerare tatuerar.
    eller du kanske skulle låta en frisör tatuera dig?
    så nej inga frisörer i närheten av mina öron med pistoler!

Riktiga piercimgsmycken går inte att skjuta in med pistol.

Precis vad jag tänkte skriva.
  • Lady Gaga

Piercing ska göras av piercare med en kanyl, inte med håltagningspistol.

Silence! I KEEL you!
  • Abbe83

Den enda piercing jag gjort med pistol var i näsan. Hålen i öronsnibben gjordes med pistol men de längre upp i brosket är gjort med nål. Några hål har jag gjort själv, då använde jag en synål, bakteriedödande klorhexidin och isbitar. Har inte haft problem med de jag gjort själv men det säkraste är att gå till en piercare. 

• BandAnna

Vill du slå sönder vävnaden, få keloider eller blomkålsöra så varsågod, jag tänker inte stoppa dig. 

• Fjärilslarv
    lilmissredhotts skrev 2013-12-24 22:26:43 följande:
    Precis vad jag tänkte skriva.
    Skrattande
  • Greger

Har gjort tre piercingar i brosk med hjälp av "pistol" på en kompis frisörsalong. På egen risk meddelade hon. En är perfekt idag, två har jag fått ta ur. Chansa går ju, men på en riktig studio har du helt klart större chanser att bli nöjd.

• Fjärilslarv
    Greger skrev 2013-12-25 02:45:04 följande:
    Har gjort tre piercingar i brosk med hjälp av "pistol" på en kompis frisörsalong. På egen risk meddelade hon. En är perfekt idag, två har jag fått ta ur. Chansa går ju, men på en riktig studio har du helt klart större chanser att bli nöjd.
    du det är skymf mot en piercare att säga att du har piercat dig med hjälp av pistol!
  • uttermamman

Det går aldrig att helt sterilisera en sådan pistol heller. Vilket gör att du får med smuts och till och med föregående personers vävnad osv. Schysst att få infektioner och sjukdomar för att spara några hundralappar. IDIOTISKT!

Svar på tråden Piercing i brosk