• tjenaforfaan

Piercing i brosk

Tjenare!

Nu är det så att jag blivit lite sugen på att göra en ny piercing i den övre delen i örat - alltså i brosket. Dock är priset hos en tatueringsstudio en bit utanför vad jag känner att jag vill lägga ner.

Där jag tagit innan är på Runy's Frisörer då de använder sig av Blomdahl's piercingsmycken.

Jag har sen tidigare 5 hål i öronen som sitter i örsnibben och uppåt och alla är tagna på samma ställe (Runy's)

Jag har aldrig haft problem efter att de blivit gjorda.  Inte efter att det vart tagna eller senare. 

Så min fundering var - tror ni att det skulle kunna funka att göra piercingen i brosket med pistol?
    Har väldigt bra läkkött och är noggrann med att göra rent.

Självklart finns det alltid risk för infektion och problem, jag vet om det.

• Svar på tråden Piercing i brosk
  • tjenaforfaan

Vissa säger ju att det har gått hur bra som helst och inte alls haft några problem. Självklart är det individuellt.

Uttermamman. Som jag skrev så använder de sig av Blomdahls, då framdelen av pistolen är för engångsbruk! (Läs http://www.blomdahl.se/medicinsk-haltagning/ ) Alla salonger som har Blomdahls har även blivit utbildade i hur det är de ska göra.

Men jag förstår vad ni menar! Låter ju heldumt att chansa.

• Zoja

Skulle aldrig i livet gå till en frisör och göra en piercing. Det är värt någon hundralapp extra för att veta att man får piercingen gjorde på ett säkert och rätt sätt, och veta att man allti dkan gå tillbaka och få hjälp om det behövs.

• Fjärilslarv

Ja jag vill inte ha MRSA, Hepatit eller HIV, japp i och med att pistolen inte går att sterilisera i en autoklav så finns det risk för blodsmitta.

• uttermamman

Ja, dom är utbildade, i vad? Att trycka på knappen? Haha. Eftersom att den inte går att sterilisera i en autoklav så kommer den ALDRIG vara helt steril. Jag behöver inte läsa deras bruksanvisning om att de byter ut nån plastdel. Den är INTE steril och den förstör vävnaden. Frisörer ska klippa hår, det är deras profession. Piercare piercar, det är deras profession. Hur svårt ska det vara för folk att fatta?

• tjenaforfaan

Ta det lugnt, herregud.

Jag vet att de aldrig kan bli helt rena och att frisörer klipper hår..

Men att kolla runt inom området för att förstå bättre är väl ett rätt bra sätt till att få svar på frågor?
    Jag är inte trög, inte alls. Men jag ställde en fråga som jag nu får besvarad från alla möjliga håll.
    Skitbra.

Det är väl ändå jag som står mellan valet av en kanyl och en pistol?;) Så va inte så överdramatisk. Jag förstår.

• uttermamman

Men varför vill du pierca dig med den metoden då du vet att dom inte blir helt rena? Ja tack gode gud så får du välja själv. Jag gissar på att du kommer ta pistol.

Jag utövar själv det yrket så varför skulle jag behöva läsa på om oseriösa och rent farliga metoder? Jag vet skillnaden.

• tjenaforfaan

Pistoler är inte det självklara valet varken för mig eller för andra. 

Jag är ung som du kanske redan förstått då pengar inte finns i överflöd. Så att ta med pistol som kostar ca 130kr till skillnad från kanyl då det kostar ca 400 kr gör ganska stor skillnad för mig.

Hade risken varit mindre med pistol än vad jag nu förstår att den är hade jag antagligen redan gjort den. 

• uttermamman

Även om du är ung är det väl ett väldigt dyrt pris att riskera en livslång smitta? Om du inte har råd att pierca dig på ett säkert och hälsosamt sätt varför ens göra det?

Testa en smutsig nål själv hemma så slipper du betala alls. Risken är nog mindre att du får diverse sjukdomar eller infektioner också.

• tjenaforfaan

Ibland undrar man ju om folk ens läser vad som står.

Som jag skrev."Hade risken varit mindre med pistol än vad jag nu förstår att den är hade jag antagligen redan gjort den."

• Zoja
    tjenaforfaan skrev 2013-12-27 00:00:12 följande:
    Pistoler är inte det självklara valet varken för mig eller för andra. 

Jag är ung som du kanske redan förstått då pengar inte finns i överflöd. Så att ta med pistol som kostar ca 130kr till skillnad från kanyl då det kostar ca 400 kr gör ganska stor skillnad för mig.

Hade risken varit mindre med pistol än vad jag nu förstår att den är hade jag antagligen redan gjort den. 
    Jag är också ung, och student. Men även om man inte har mycket pengar så kan man spara lite i månaden och sen göra piercingen, det är bättre =)
Svar på tråden Piercing i brosk