• LeClerc

Olika storlek på fötterna?

På sistone har jag märkt att högerskon alltid känns trängre än vänsterskon.

Ikväll fick jag ett par fina skor i julklapp och bara den ena passade!

Jag ritade av fötterna på papper och mätte, och det skiljer mer än en centimeter mellan mina fötter! Enligt Brandos storleksguide skall jag ha 37 på vänsterskon och 39 på högerskon! Gråter

Finns det fler där ute som har stor skillnad mellan fötterna? Hur gör ni? Lider pin eller går med glapp?

• Svar på tråden Olika storlek på fötterna?
  • IsDimma

Man skulle önska att dom kunde sälja skor i olika storlek i skoaffärerna.

• cissi82

Jag har olika ca 2 stl.
    Jag får sko rekvisitioner 2st/år genom landstinget. Jag köper ett par skor själv i en stl som passar ena foten.
    Köper ett par till som passar andra foten och det paret faktureras landstinget på.
    Det udda paret måste jag sen lämna in till landstinget.

• Elise7
    cissi82 skrev 2013-12-24 22:56:41 följande:
    Jag har olika ca 2 stl.
    Jag får sko rekvisitioner 2st/år genom landstinget. Jag köper ett par skor själv i en stl som passar ena foten.
    Köper ett par till som passar andra foten och det paret faktureras landstinget på.
    Det udda paret måste jag sen lämna in till landstinget.
    Hej! Får jag fråga hur man gör för att få det så här? Har samma problem men trodde aldrig att man kunde få bidrag för att köpa två par!
  • cissi82

Jag gick till vc för en annan skada i foten. Fick en remiss till ortopeden.
    Där tyckte dom jag skulle ha inlägg i skorna så fick gå till ortopedtekniska på sjukhuset.
    Väl där mätte dom mina fötter och upptäckte då att det skiljde 2,5 stl på fötterna.
    Visste att det skiljde, men inte så mycket.
    Så jag sökte alltså inte för olika stora fötter.
    Men hör med vc?

• Anonym (Morsan)

Gäller det bara vuxna med färdigvuxna fötter? Min dotter skiljer ca 1,5 cm mellan fötterna. Skitjobbigt att köpa skor, sandaler ser inte klokt ut på henne och hon snubblar på den sandalen som är för stor.

• Sorbus

Det är väldigt vanligt att man har i alla fall lite skillnad på sin fötter. Jag skulle gärna ha en halv storleks skillnad på åtminstone vissa modeller. Stora skillnader är kanske inte lika allmänt, men förekommer absolut, och man kan få viss hjälp från sitt landsting. Eller så får man satsa på att hitta en skokompis, som kvinnorna i denna artikel: www.sydsvenskan.se/inpa-livet/jakt-pa-natet-gav-par-i-skor/

Svar på tråden Olika storlek på fötterna?