fick ingen julklapp i år igen av sambon.
HAHAHA!!
Min karl fattar inte all jag tänker, tycker - jag har fattat det även om jag tycker att vissa saker är självklara. Såsom att man blir ledsen av att inte få en enda julklapp när man har en att fira jul med. Jag har firat många jular helt utan julklappar och det har gjort mig ledsen i hjärtat i många år.
I år sa vi/han att vi inte skulle köpa något speciellt till varandra då vi precis gjort ett större gemensamt inköp. Men ja la till väldigt fort att jag skulle bli väldigt besviken om jag faktiskt inte fick någon julklapp från honom. Han tittade riktigt förvånad på mig men visst fick jag julklappar av honom. Inga superdyra, utan såna där med riktig omtanke/eftertanke. Men jag vet att hade jag inget sagt hade det inte blivit någon, har ju inte med ovilja, brist på kärlek el något sånt. Han anser att det är onödiga pengar men han förstår att det betyder massor för mig. Jag kan hålla med om att det inte behövs en massa dyra julklappar, så vi hittade en medelväg.
Det kan kännas knäppt att be/säga till om, men man får välja själv vilket som känns viktigast helt enkelt.