• emotion

Barnvänliga caféer i Göteborg?

Ja, var finns dom mysiga caféerna i Göteborg där man "lätt" kan få med sig en barnvagn in. Där det finns tillgång till att värma ersättning/mat. Och där det finns möjlighet att byta en blöjja om så skulle behövas???

Åhléns och dahl´s uppe i arkaden uppfyller juh allt förutom mysighetsfaktorn men visst måste det väl finnas fler ställen som även har lite mysigare stämmning... eller?

• Svar på tråden Barnvänliga caféer i Göteborg?
  • Belana

Jag hälsade på syrran i Götet i oktober och då gick vi på ett underbart cafe där man kan få med sig en barnvagn in om man verkligen vill (vi fick in 2). Men jag kommer inte ihåg namnet, utan får försöka beskriva. Det låg precis bredvid sybehörsaffären där en expedit blev mördad. De hade en suverän Snickerskaka... Det ligger några trappsteg upp från gatan och har sittplatser i vinklar och vrår samt en liten innergård.
    Men de hade ingen skötplats så jag (som inte skäms av mig) bytte på bordet. Jag tittade inte efter mikro eftersom jag helammade då.

• Deeva

Belana - Tror du menar Vanilj

Andra barnvagnsvänliga fik i Göteborg (osäker på hur det är med skötbord dock):
    - Respekt, Järntorget
    - Cafe Cava, Linnégatan
    - Villa Bel Parc, Slottsskogen
    - Tintin, Linnégatan

• Belana

Yes, Vanilj hette det!
    Tack för fler tips inför februaribesöket.

• Katja med skrutt

Mitt absoluta favoritställe är SPRÅKCAFÉET vid Esperantoplatsen (nära Järntorget). Barnvänligt OCH urmysigt! De har gott om plats för barnvagn, flera barnstolar och helt underbart skötrum, de hade till och med babytvättlappar ifall man hade råkat glömma sina hemma.

• Dino78

Fik i Gbg som MAMA tipsar om:

Dahls bakeshop Arkaden Fredsgatan 1

Da Matteo Viktoriapassagen Södra larmgatan 14

Jacob's Café haga Nygatan 10

Café Husaren haga Nygatan 26

• emotion

Tack för tips! Vissa caféer känner jag till andra inte.

Själv ska jag nu till Café Zenit i Majorna. Det är barnvänligt förutom att de ej har skötbord. Men det är värt för man ska få en grillad feta och oliv pannini.

Det här med skötbord är inte caféer och restauranger så bra på. Kan juh inte va så jobbigt att tex köpa en brio vegga och skruva fast på toaletten!

Kom gärna med fler tips!

• Deeva

Ååh... Zenit var länge sedan! Där hände vi mycket när vi bodde i Majorna... och dom har världens mumsigaste bakverk! *farligt*

Efterlyser också lite mer tips på ställen där dom även har skötbord. Det har jag jättedålig koll på.

Svar på tråden Barnvänliga caféer i Göteborg?