Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Gallstensanfall?

Du bör åka in. Du kan ha inflammerad gallblåsa. Får du gall läckage i buken är det livshotande. Jag fick två intensiva anfall och när jag åkte in med mitt andra anfall tre veckor efter det första så blev jag inlagd och opererad. Gallblåsan var så inflammerad så kirurgen hade aldrig sett något liknande och kunde inte spola rent i gallgången upp till levern för gallan var så kletig. Han hade tyvärr bränt hål längre upp på gallgången när han opererade så jag fick ett gall läckage på fem liter i buken och jag höll på att dö pga ännu fler komplikationer pga trycket så jag fick proppar i kärlen i äggstocksvenerna som ligger i buken och inflammationen i buken. De tappade mig på 5 liter första gången och ca 2 liter om dagen sedan i två veckor innan det läkte. Så mitt råd. Få det opererat innan du blir allt för dålig.

Spasmofen är ju bäst för att slappna av den glatta muskulaturen. Mitt fall är ett EXTREMFALL. Ut över det vanliga och unikt faktiskt. Jag har tom fått både skadestånd och pengar för sveda och värk. Jag har fått kronisk värk pga min galloperation. Och även idag kan jag få anfall av fet mat och ibland utan orsak

Anonym (www) skrev 2013-12-26 00:24:05 följande:

När jag hade gallsten så var smärtan i ryggen nästan värst, som Om man blev boxad o ryggen eller nåt. Ont högt upp i magen o ryggen o kändes som man inte fick luft. Diclofenac stolpiller hjälpte. Fick op snabbt då jag hade minst 3 anfall i veckan. Dock så behövde jag aldrig bajsa pga anfall

Jag fick ont vid njurar och lever. Min man tryckte och masserade hårt över ryggen där de sitter och det lindrade lite. När läkaren gjorde ultraljud över gallan och sedan tryckte lätt med handen fick hon en smäll innanhavet svimmade! Jag bad givetvis om ursäkt men det gjorde så himlar ont. Sedan fick jag en injektion med spasmofen och inom tio minuter var smärtan borta.
    Anonym (Gallan) skrev 2013-12-26 03:25:54 följande:

Nej men gud, be inte om ursäkt ;) det är ju jag som valt att "avslöja" mig ;) ville det inte från början just för att jag ville vara lite mer "säker" på om det var just gallstensanfall (vilket ju ingen annan än en läkare egentligen kan avgöra)

Så du behöver inte alls känna att du gjort något fel :)

Ja, nu känner jag mig ganska ok igen, lite mör i kroppen bara. Men självklart ska jag åka in, febern som plötsligt uppkommer och sedan försvinner några timmar senare skrämmer mig faktiskt en aning. Den kommer i samband med anfallen och väldigt plötsligt, för att hålla i sig några timmar och sedan försvinna lika plötsligt igen, både igår och idag.
    Feber kan bero på dåliga lever värden.
Svar på tråden Gallstensanfall?