10åring vill inte träffa sin förälder
Hur får man en 10åring att gå med den andra föräldern på umgängestiden, när barnet inte vill ens prata på telefon?
Säger rakt ut, ja vill inte träffa den föräldern
Hur får man en 10åring att gå med den andra föräldern på umgängestiden, när barnet inte vill ens prata på telefon?
Säger rakt ut, ja vill inte träffa den föräldern
Både soc o bup o ännu fler är redan inblandade.
De tycker ändå att de ska fortsätta ses...
Ja förstår bara inte hur det ska funka?
Blivit sviken så många gånger så barnet kan inte lita på föräldern.
Föräldern ljuger framför barnet, -nä det har ja inte sagt/gjort osv. Vet detta,då ja också hört föräldern säga saker o sen när barnet berätta det för någon så förnekas det.
Vi försöker uppmuntra hela tiden.
(Det gäller min bonus) det slutade med nu att barnet ringde till den föräldern o sa -ja vill inte träffa dig, du ljuger, lyssnar inte o pratar skit om min andra förälder.
Är separerad bioförälder oxå, där har det aldrig varit nåt problem så man blir helt ställd med detta.
Vi har inte kommit så långt som TR än. Det är ju skrämmande att barn ska tvingas till nåt som dom mår så dåligt så att dom får ont i magen, kräks, huvudvärk. O sen ingen lyssnar.
Här är det så att det är en kväll i veckan numer, efter annat som hänt. Barnet vill inte ens det.
Nästan samma här men bonusar åker eftersom vi annars måste plikta med böter genom verkställandedom. Sjukt att inte lyssna på barnen trots att de är ganska stora nu. Barnen vill träffa sin UG-förälder men inte så mycket som TR, soc plus päron kommit fram till för några år sedan.
Detta trots att soc begärts att göra nya utredningar av päron men TR beslutar och behöver inte invänta/begära soc utredning.
Längtar enormt efter att de är myndiga!
Det finns två sidor till allt, den andra föräldern "vet ju" att vi lägger ord i munnen på barnet. Det är vi som gör att det är såhär, inget med fakta som soc/bup o alla andra sett själva att föräldern inte mår bra, inte kan ta hand om barnet.
Det finns ju anledning till varför det gått från vv till heltid, på inrådan av soc.
Att upprepade gånger säga till barnet ja orkar inte med dig, sen vara barnvakt till andra barn o tala om det för barnet är kanske inte kanon. Barnet påpekar detta flera gånger, köpa barnet saker varje gång o ändå inte få barnet att vilja träffas.
Det är jättesynd om barnet som ikväll blev jätteorolig om va ska hända- konsekvenser av samtalet att de inte skulle ses idag.
Barnen är så pass stora nu att de borde bli lyssnade på. Kanske är enda utvägen att barnet själv pratar med skolkurator och ber om hjälp att få en advokat och själv stämma sin förälder som den inte vill träffa. Vet inte om det år i praktiken, men ett försök kan det väl vara värt iaf.
Kanske kan barnen och den andra föräldern ses på middag, gå på bio någon gång osv, men sen åka hem igen? (Alltså, det kan vara det barnet vill få fram avtal om)
Stödperson håller soc på att fixa till utökade träffar, släkten bor långt bort o andra sidan av släkten har "hjälpt till" med problemen genom att stödja föräldern framför barnet, vilket gör att barnet inte litar på de heller.
Min familj har uttryckligen påpekats att de inte har med saken att göra, så tyvärr finns ingen som kan va med, då föräldern vägrar att jag eller min sambo får va med.
Det som har skett har varit både fysik och psykisk misshandel en längre period.
Ja håller med om att barn absolut inte ska bestämma i allt, tror att det är lite där problemen började då barnet alltid fått bestämma allt där. Det handlar inte om lathet, när barnet får ont i magen o springer o spyr samt hellre går o lägger sig än att åka... Det skulle va brist i föräldraskap att inte lyssna på barnet då.
Men något måste ju ha skurit sig ganska rejält mellan far och son här? Jag önskar för mitt eget barns skull att BUP kan hjälpa till och medla, annars lär hon få växa ut utan sin far. Någon form av hjälp borde väl gå att få?!