Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

För snabbt bonusmamma??

Mitt ex (sen många år tillbaka) träffade en ny tjej för ca 3 månader sen. 
    (Det här är den 4e tjejen under detta år, som jag vet om ska tilläggas)
    Efter en månad flyttade hon in hos mitt ex. Lite väl snabbt kan tyckas, men jag säger ingenting om det. hans liv hans beslut.
    Så det här är hans andra sambo under detta året. (den förra sambon var han tillsammans med under 7 månader. De var ihop under 5 månader innan de flyttade ihop och sen separerade efter 2 månader(separerade i feb i år))
    Berättar det här så ni ser själva bilden framför er. Mitt ex har svårt att behålla en partner och byter ut dem relativt ofta. 

Eftersom han byter partner relativt ofta känner jag mig orolig för barnen som hela tiden blir introducerade för nya tjejer som snabbt byts ut.

Men som sagt, denna tjej flyttade in efter en månad och nu efter 3 månaders förhållande med mitt ex så reagerar jag på hur hon pratar med barnen i telefon då de är hos mig.
    Det är väldigt mycket "åhh älskling, jag saknar dig. jag älskar dig så mycket. jag längtar efter dig"
    Jag reagerar mycket på att hon efter att ha känt barnen i 3 månader säger att hon älskar dem och är så puttigullig i telefon. 
    Självklart är det bra att hon tycker om barnen, men säga att man älskar dem efter så kort tid?

Jag vet inte om jag reagerar så starkt som jag gör eftersom jag vet om pappans bakgrund med att byta partner så ofta. Jag är rädd att även denna tjej snart kommer bytas ut mot en annan. 
    Självklart ska man inte tänka så, men jag gör det ändå..

Hur skulle ni reagerat? Bonusföräldrar och icke bonusföräldrar.

Nu vill jag inte höra att jag är en svartsjuk biomamma osv. För det är jag inte. Hade det inte varit barn inblandade hade jag skitit fullständigt i om exet skaffade ny tjej varje timme.

Men nu är det barn inblandade, barn som är känsliga (den ena har en diagnos och är väldigt känslig för förändringar)

• Svar på tråden För snabbt bonusmamma??
  • Anonym (Orolig)
    Harmagedon skrev 2013-12-26 09:54:27 följande:
    Det låter onekligen lite väl hattigt för att det ska vara bra för barnen. Men nu är ju skadan redan skedd så det blir ju lika tokigt om du ber henne backa som om han byter ut henne. Du får helt enkelt bara hoppas på att hon blir långvarig och ha en plan för barnen om hon inte blir det. Försök hinna med ett snack med exet mellan flickvännerna i framtiden.

Jo, vi pratade efter han separerade från den andra tjejen. Han vände sig till mig då och ville ha stöd.
    Vi pratade då om att det nog vore bra om han tog det lugnt och lärde känna personen han blir tillsammans med nästa gång innan han flyttar ihop med dem. Så han och barnen ska slippa sånt här i fortsättningen. 
    (han flyttar ju till ny lägenhet för att flytta ihop med personen)
    Han höll fullständigt med och sa att han skulle lära känna nästa person en lång tid innan han flyttade ihop med den. 

Men ja, det har han tydligen glömt..

• Anonym (Orolig)
    FIame skrev 2013-12-26 11:27:00 följande:
    Kanske du kan hjälpa honom hitta någon som passar hans kriterier OCH dina kriterier?
    haha, det hade varit något va??
  • Anonym (Orolig)
    nattregn skrev 2013-12-31 02:03:25 följande:
    Hur gamla är barnen?
    Min pappa gjorde så där, det var en ny flickvän konstant. Tillslut när jag var 14 satte jag ner foten och vägrade träffa en enda tjej till. Flickvän jag vägrade träffa, gifte han sig med och de ha vart tillsammans i 15 år nu. Hon är fantastisk.

Barnen är 11 och 6år.

Denna verkar tyvärr (det lilla jag sett av henne) inte vara fantastisk.
    det är konstant hon som svarar i telefonen, säger exet och barnen vägrar prata med mig då de är där. (de är där nu under nyår och jag vill önska dem gott nytt år, precis som vilken annan  förläder som helst skulle vilja)

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Säg ifrån!) skrev 2013-12-31 11:34:44 följande:
    Jag var själv ett skilsmässobarn när jag var liten. Min pappa bytte också partner ofta, och jag kan nu i vuxen ålder intyga på att jag tyckte att det var FRUKTANSVÄRT! Till slut brydde jag mig inte om att lära känna tjejerna, då jag visste att de byttes ut på löpande band. Hade en känsla av otrygghet och misslyckande under hela uppväxten. Att se sånt ger ingen bra grund för framtida förhållanden. När man som barn aldrig sett ett seriöst förhållande. Jag tycker du ska säga ifrån.
    Exets ena förälder höll också på så här då exet var liten. Bytte partner hela tiden under uppväxten. så jag vet ju att det här är en anledning till att exet agerar som han gör.
    Men jag vill inte att våra barn ska agera såhär då de blir vuxna.
    Om detta förhållande skiter sig så kommer jag inte tveka att säga ifrån.
  • Anonym (Orolig)
    Sweet life skrev 2013-12-31 14:23:27 följande:
    Är det hennes fel att dom vägrar prata med dig? Du får väl fråga dina barn varför dom inte vill prata med dig.. DET kan du ju inte beskylla henne för utan att veta...
    med tanke på att hon svarar telefonen och barnen inte får veta att jag ringt. så ja. då borde det väl vara hennes fel. eller?
Svar på tråden För snabbt bonusmamma??