Inlägg från: Lillnina |Visa alla inlägg
  • Lillnina

Trött nattarbetare - sjukskriven 50%?

Lilla Morran skrev 2013-12-26 11:17:56 följande:
    Hej!! Jag är gravid i v.16 och har varit fruktansvärt trött och illamående i drygt 2 månader. Jag har två anställningar som personlig assistent, varav den ena anställningen innebär en vakennatt i veckan. Jag klarar inte av detta, då jag somnar vid flera tillfällen. Jag jobbar ensam och har ingen som kan avlasta. Jag kan arbeta halva mitt pass, 22-03, men sedan måste jag sova. Nån med liknande erfarenhet som vet om man kan bli sjukskriven på t.ex 50 % på just en sån tjänst? Jag vill ju jobba, men kan inte sköta mitt jobb resterande timmar av arbetspasset. Vem pratar jag med? I dagsläget har jag informerat brukarens familj och kommer att sjukanmäla mig halva natten varje vecka, men det är klart att det vore bättre ekonomiskt att bli sjukskriven...
    Du ska ha rätt till att bli omplacerad av din arbetsgivare till dagtid när du är gravid. Om din arbetsgivare inte kan ordna en omplacering så ska du ha rätt till någon form av sjukskrivning. Förstår att du är trött, jag jobbade till 22 tills för en vecka sedan och höll på att avlida av trötthet. Bad om omplacering och nu jobbar jag 9-16 så kolla upp det där! Hoppas det går bra!
Svar på tråden Trött nattarbetare - sjukskriven 50%?