• Anonym (tystnad)

mamma slår pappa

Hur gör man??

Jag är 27 år. vi är 5 syskon och uppväxta meden mamma som misshandlar pappa verbalt. ock sista 10 åren har hon börjat slå honom oxå..(vet inte om de vart så innan med) alla i vår omgivning tror att mamma är en genom go tant. och dom går på hennes lögner om att han är elak mot henne. vi har aldrig pratat om det. utan alla är tysta. för ca ett år sen började det komma på tal för första gången,... pappa bor kvar hos henne och låter de bara fortsätta. hur gör man?? (jag har själv varit gift med en som misshandlat mig osv.. men de är slut med det.. är bara så hemskt att sitta o se på när någon man tycker om får stryk....

Någon som vågat ta tjuren i hornen???

• Svar på tråden mamma slår pappa
  • Lilla Morran

har du pratat med din pappa om situationen? Hur ur hanterar han det? Vill han stanna eller vilken är anledningen till att han är kvar hos henne? Om det hade varit omvänt hade det säkerligen tagits på större allvar, en man som slår sin fru är inte vatten värd, märkligt att det inte ser likadant ut oavsett vem som slår vem. I detta jämlika samhälle... Nej, prata med din pappa och hjälp honom att ta tag i situationen, oavsett hur utgången blir. Lycka till!

• Anonym (tystnad)

vi pratar om det nästan dagligen nu sista veckorna. men han går ju på hennes skit snack att det är han som är så dum så då måste han förstå varför hon behandlar han som hon gör...

• Lilla Morran

Då är han ju verkligen nedtryckt... Så tragiskt... Vill han verkligen fortsätta leva så - kan du läsa mellan raderna hur han egentligen tänker? Om både du och dina syskon pratar med honom om detta så ger det ju större möjlighet för honom att förstå att denna situation inte är sund och att han kanske skulle kunna må bättre än vad han gör just nu...

• Anonym (anmäl)

Eftersom er pappa inte vågar göra något själv så är det väl självklart att ni syskon ska anmäla er mamma???? Hur kan ni låta henne behandla er pappa så illa?

• Anonym (alyx)

Jag är uppvuxen med en pappa som psykiskt och ibland även fysiskt misshandlade min mamma och mig. Det bästa rådet jag kan ge är egentligen att prata både med din pappa och mamma. Skäll ut din mamma, helt enkelt. Herregud vad jag har tagit fighten med min pappa, när ingen annan vågade, och jag tror faktiskt att det har hjälpt och att det fick mamma att förstå att det han gjorde var fel och att skulden låg hos honom. Prata också med din pappa. Försök få honom att förstå att en relation inte ska se ut på det sättet. I slutändan är det dock din pappa som måste ta beslutet vad han vill göra, men om du vill hjälpa så handlar det nog mest om att finnas där och våga välja sida.

• DeLo
    Anonym (anmäl) skrev 2013-12-26 23:45:18 följande:
    Eftersom er pappa inte vågar göra något själv så är det väl självklart att ni syskon ska anmäla er mamma???? Hur kan ni låta henne behandla er pappa så illa?
  • Anonym (tystnad)

Tusen tack för allt stöd!.. har ärligt talat fundera på o anmäla henne.. får nog först ta en rejäl diskussion med henne... hon borde söka hjälp, om inte får man väll gå den hårda vägen..

• Anonym (anmäl)
    Anonym (tystnad) skrev 2013-12-27 11:35:56 följande:
    Tusen tack för allt stöd!.. har ärligt talat fundera på o anmäla henne.. får nog först ta en rejäl diskussion med henne... hon borde söka hjälp, om inte får man väll gå den hårda vägen..
    Bra Ts! Lycka till.
  • Studentpappa

Slår hon med er närvarande så filma och visa henne sedan och fråga vad hon anser om sitt eget beteende.

Skulle för sakens skull vara roligt att se hennes reaktion om din pappa fick nog och slog tillbaka. Han hade antagligen varit anmäld innan hon hunnit landa på ändan.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • astegmatism
    Anonym (tystnad) skrev 2013-12-26 13:30:20 följande:
    Hur gör man??

Jag är 27 år. vi är 5 syskon och uppväxta meden mamma som misshandlar pappa verbalt. ock sista 10 åren har hon börjat slå honom oxå..(vet inte om de vart så innan med) alla i vår omgivning tror att mamma är en genom go tant. och dom går på hennes lögner om att han är elak mot henne. vi har aldrig pratat om det. utan alla är tysta. för ca ett år sen började det komma på tal för första gången,... pappa bor kvar hos henne och låter de bara fortsätta. hur gör man?? (jag har själv varit gift med en som misshandlat mig osv.. men de är slut med det.. är bara så hemskt att sitta o se på när någon man tycker om får stryk....

Någon som vågat ta tjuren i hornen???
    Är din mor en psykopat?
Svar på tråden mamma slår pappa