Varför tror alla att felet ligger hos kvinnan???
Ja tror att man ofta utgår ifrån att de är kvinnan det är "fel på" efter som manliga problem inte lyfts fram i samma utsträckning. Se tex även på bröstcancer osv. Prostatacancer är lika stort.
Jag är en av de som inte har några spermier och för mig har de faktiskt vart så att många ifrågasatt om ja bara "skjuter lösa skott". Och visst har de varit så. Men nu när jag är utredd och klar visade de sig att min sambo också är "defekt" men ändå är det bara mina problem som de pratas om.
Oavsett om man är man eller kvinna och vem de än är fel hos så är det väldigt smärtsamt att känna att man inte fungerar, och frustrationen över att inte kunna göra något åt det.
Folk som pratar är också dom som har minst koll, och allt som ofta så tänker dom sig inte för innan dom öppnar munnen, oftast utan tanke på att dom sårar.
Ja tror att svårigheter till att få barn borde lyftas fram mer i media osv och att dom som har problem också börjar våga prata öppet om de utan att skämmas, både kvinnor och män. Problemet drabbar ca var 4e person i Sverige. Alla har någon i sin omgivning som haft eller har problemet men få vet om det. När de sen drabbar en själv är man på nåt sätt ensamast i världen trots att de finns mängder med andra som går samma väg.