• Anonym (Trött mamma)

Hur får bebis att ta flaska?

Nu börjar min trötthet tydligt visa sig.
    Vår lilla kille är 6månader och helammas. Han godtar inget annat! Jag får sova Max 2timmar i följd sen ska det ätas.
    Han vill inte ta flaska, och inte napp. Vi har försökt locka med gröt 1gång om dagen sen han blev 5månader men han bara fräser och spottar!

Hur ska vi göra? Jag måste få sova ut snart. Han har två äldre syskon men dem var aldrig så här svåra..

• Svar på tråden Hur får bebis att ta flaska?
  • Nocere

Undrar också hur man gör har massor av mjölk i frysen, skulle vara skönt att pappa skulle kunna ge det någon gång och få åka iväg med äldsta en stund. Har testat att ge flaska men hon vill inte, inte heller nappen duger. Så hur ska vi göra!?!!?

TS förlåt för stölden av din tråd ;)

• pojkens

jag tror det bara är att fortsätta försöka. Funkar det inte testa med pipmugg. Om ditt barn är 5-6 månader kanske det funkar bättre?

• 022

Öva med flaska varje dag.. Behöver inte vara mycket mjölk kanske 30 ml. I början blir de mest lek eller att barnet blir arg. Vi höll på lite varje dag i ca 2 veckor men tillslut förstod han hur man gjorde. Testa när den inte är jätte hungrig men någon timme innan det dax för att äta och på förmiddagen när den har energi :)

• Anonym (Trött mamma)

Tack för svaren! Ja det är väl öva vidare vi får göra då..

Känns ju som om han själv borde vilja ha annat att äta snart.. Han är inte jätteliten så jag tycker att bröstmjölken inte borde räcka till så länge till...

• Maaalin86

Prova gärna olika sorters flaskor/sugdelar, NUK brukar ofta fungera på bebisar som inte tagit någon annan napp/flaska. Finns på Babyproffsen.

• straw2008

Gå ut o ät o gå på bio. Ditt barn kommer äta ur flaskan om behovet finns. Barn svälter inte ihjäl.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (DE)

Du måste sluta bara. Det är inte svårare än så. Så länge du tillhandahåller tuttarna på befallning kommer barnet inte att ge sig.

Åk bort ett tag. Barnet kommer att ta flaskan när han blir tillräckligt hungrig. Det kan vara tufft, men det är det säkraste sättet.

• Airhostess

Nuk flaska som någon nämnde och att pappa tar nattmatningarna. Börja en fredag alt kvällen innan han har ledigt för det lär bli en jobbig natt.

• Fairytale01

Jag har en pojke på 9 månader. När han var 3månader, var jag gravid igen. Mjölken började sina kraftigt och han vägrade flaska...pipmugg, allt!
    Vi ammade konstant och han vek av från sin kurva. Var dock pigg och glad hela tiden. Jag tragglade var eviga dag med flaska och det dröjde tills 8,5 mån innan han accepterade flaskan, med välling!
    Mjölkersättning har han alltid avskytt.
    Nu ammar han när han ska sova och dricker välling lite då och då, men jag vill bara säga ge inte upp! Helt plötsligt händer det!
    Kram och lycka till!

• straw2008
    Fairytale01 skrev 2013-12-26 23:09:40 följande:
    Jag har en pojke på 9 månader. När han var 3månader, var jag gravid igen. Mjölken började sina kraftigt och han vägrade flaska...pipmugg, allt! Vi ammade konstant och han vek av från sin kurva. Var dock pigg och glad hela tiden. Jag tragglade var eviga dag med flaska och det dröjde tills 8,5 mån innan han accepterade flaskan, med välling! Mjölkersättning har han alltid avskytt. Nu ammar han när han ska sova och dricker välling lite då och då, men jag vill bara säga ge inte upp! Helt plötsligt händer det! Kram och lycka till!

Du skriver att du har en 9 mån som du vid 3 månader började flaska, det tog 8,5 månader för honom att ta flaskan? Ditt barn borde alltså då vara minst 11,5 månad nu. Vad levde barnet av de 8,5 månader du inte hade mjölk eller ersättning att mata med ??
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Hur får bebis att ta flaska?