Inlägg från: Izzza |Visa alla inlägg
  • Izzza

min lilla ängel med allvarligt hjärtfel

Hejsan! När jag skulle föda min son för snart 4 år sedan, hade jag ingen susning om att mitt liv skulle vändas helt upp och ner, kom in på överburenhetskontroll 16 dagar över tiden och blev sen inlagd efter mycket tjat och gnäll på personalen på förlossningen. Hamnade tradigt nog på ett rum på bb då det hette från deras sida att dom inte hade resurser till att kunna lägga in mig på förlossningen. Hade kraftiga värkar till och från i ca 10 timmar och under tiden så sjönk min sons hjärtljud från och till. När jag sedan efter mycket om och men fick komma in på förlossningen så får jag till svar att anledningen till att hjärtljuden sjönk är att barnet suger på tummen. 2 månader efter födslen slutar Felix att äta och sover nästan dygnet om. Tar mig bort på bvc för kontroll och blir då iväg skickad av läkaren som misstänker UVI (urinvägsinfektion). Inne på barnakuten hade jag tur i oturen att få träffa en helt underbar astma läkare som till sista stund innan vi ska åka hem upptäcker ett stort och komplicerat hjärtfel. Det kändes som att få en fet smäll på käften att få höra att min son var så sjuk. Vi blev inlada direkt och togs väl om hand. Felix blev efter två veckors kontroller opererad nere i Lund och idag är han sk helt frisk och ska aldrig mer behöva opereras igen.
    Jag trodde helt klart att min son skulle dö, varför skulle jag ha turen med att han skulle få leva.(?) Massa tankar for genom huvudet den tiden, och för att slippa ta emot massa samtal från familj och vänner valde vi att lägga upp allt på facebook så alla kunde följa lille felix. Det hjälpte oss enormt och idag är vi för evigt tacksamma att allt har gått så bra som det gjorde. Jag håller alla tummarna för dig TS och sänder massviss med styrkekramar till dej <3

Svar på tråden min lilla ängel med allvarligt hjärtfel